ایستادگی قاطع دستگاه قضایی گیلان در مقابل زمین‌خواران

آقایی از ایستادگی قاطع دستگاه قضایی گیلان در مقابل زمین‌خواران، کوه‌خواران و دریاخواران قرار داد و گفت: جلوی واگذاری غیرقانونی ۶ هزار هکتار از اراضی ماسال را گرفتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «احمد آقایی» امروز(پنج‌شنبه 16 بهمن) در جلسه احیاء حقوق عامه در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی با رییس دستگاه قضایی که در سالن دادگستری کل استان برگزار شد اظهار داشت: دستگاه قضایی گیلان با ورود قاطعانه خود جلوی واگذاری غیرقانونی 6 هزار هکتار از اراضی ماسال را گرفت.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان عوامل تخریب جنگل‌ها در استان را برشمرد و عنوان کرد: طرح‌های توسعه درون جنگلی، طرح‌های غیربومی مانند طرح‌های هادی، بردن آسفالت و جاده در دل جنگل از جمله معضلاتی است که در گیلان شاهد وقوع آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر وسعت جنگل‌های هیرکانی به یک میلیون و 800 هکتار رسیده است اذعان کرد: در 42 سال اخیر حدود 23 درصد از جنگل‌های شمالی و هیرکانی از بین رفته است.

 

آقایی طرح جمع‌آوری جنگل نشینان و قاچاق چوب را از دیگر معضلات گیلان در حوزه منابع طبیعی و انفال تلقی کرد و افزود: دفن زباله در جنگل، نداشتن امکانات توسط متولیان امر و هجوم سوداگران به سوی جنگل‌ها هم از دیگر چالش‌های عدیده گیلان به شمار می‌روند که دستگاه قضایی برای برخورد با آن برنامه‌ریزی می‌کند.

 

وی با بیان اینکه به موجب فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در سال 93 و اصل 53 قانون اساسی تا حدودی مقابل کوه‌خواران، دریاخواران و زمین‌خواران در گیلان ایستادگی کردیم ابراز داشت: 840 هکتار از جنگل‌های هفت دغنان را فروخته بودند که با همت اطلاعات سپاه و منابع طبیعی گیلان در برابر واگذاری آن ایستادیم.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه برای 151 هکتار از اراضی پادگان حسن‌رود به ارزش 35 هزار میلیارد تومان توسط فردی سند گرفته شده بود افزود: دو سال قبل می‌خواستند این اراضی را معامله کنند که ما در برابر اقدام آنان ایستادگی کردیم.

 

آقایی جلوگیری از واگذاری 6 هزار هکتار از اراضی مرتعی ماسال، 250 هکتار از اراضی در چاف و چمخاله و مانند این‌ها توسط دستگاه قضایی گیلان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: 18 هکتار از اراضی شرکت ابریشم را در سال 82 به فردی واگذار کردند و تخلفات زیادی در آنجا صورت گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه برای فسادستیزی در گیلان باید اول از اداره آگاهی شروع کرد خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که در اینجا متولیان امر به کار قانونی خود عمل کرده‌اند که رسیدگی به این مورد به روحیه جهادی نیازمند است.

کد خبر 1023669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha