تاسیس دفاتر خدمات زیارتی برای زیران پاکستانی به زودی در کربلای معلی

یک روزنامه پاکستانی از تلاش دولت این کشور برای تاسیس دفاتر مرکزی خدماتی و سازماندهی سفر شهروندان پاکستانی برای زیارت عتبات مقدس در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، روزنامه پاکستانی «نیشن» در گزارش تفصیلی اعلام کرد: دولت پاکستان تلاش می کند تا دفاتر مرکزی را برای سازماندهی سفر شهروندان پاکستانی که به زیارت عتبات مقدس در عراق تمایل دارند، افتتاح کنند.

 

در این گزارش آمده است: این تلاش های جدید پس از اقدام وزارت امور دینی و هماهنگی بین ادیان برای مدیریت زایران انجام شد. این وزارتخانه درخواستی را به همین منظور به کمیته هماهنگی اقتصادی (ECC) در این کشور برای بررسی ارایه کرد.

 

براساس این گزارش، اصل ضروری و اساسی در این سیاست جدید سازماندهی و ساده سازی و فراهم کردن بهترین تسهیلات و امکانات برای زایران عتبات مقدس به صورت سازمان یافته است.

 

این روزنامه پاکستانی در گزارش خود آورده است که کمیته ECC با تاسیس ستاد زیارت های دینی در دو شهر کویته و تفتان با هزینه تخمینی 38 میلیون و 500 هزار روپیه موافقت کرده است. این کمیته همچنین موافقت خود را برای تاسیس دفاتری برای این ستاد در شهرهای کربلای معلی و بغداد و دفتر دیگری در مشهد مقدس در اسران اعلام کرده است.

 

در این گزارش آمده است: وزارت امور دینی تایید های رسمی کشورهای میزبان را از طریق وزارت امور خارجه پاکستان به دست آورده است.

 

کد خبر 1023689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha