بیست و دومین  همایش کتاب سال حوزه برگزار شد

بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام مقیمی حاجی دبیر بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه که امروز برگزار شد گفت: بیش از ۴۰۰۰ اثر از محققان و پژوهشگران حوزه های علمیه کشور و نجف اشرف به این همایش ارسال شده که ۸۰۰ اثر ارزیابی و ۳۵ اثر شایسته تقدیر و تجلیل قرار گرفت.


آیت الله جوادی آملی در ابتدای پیام تصویری به این همایش به برکات نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این برکات و آثار از تلاش و کوشش امام راحل(ره) و خون شهدایی همچون سردار سلیمانی بود.

 

وی در ادامه به اهمیت کار پژوهش اشاره کرد و گفت: پژوهشگران به ویژه حوزه و دانشگاه باید جهانی فکر کنند و اندیشه بومی منطقه‌ای و شرقی غربی را کنار بگذارند و جهانی حرف بزنند.

 

وی افزود: حوزه علمیه موظف است اگر طلبه‌ای خوش استعداد است برای آن برنامه ریزی مناسبی کند تا به سطوح عالی همچون بزرگانی که آثار عظیمی خلق کرده اند برسد.

 

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نیز در این همایش، مجاهدت‌های علمای سلف در تحکیم و تثبیت حوزه در دوران خفقان شاهنشاهی را ستود و گفت: حضرت امام راحل (ره) سرآمد عالمانی بود که توانست با تاسیس انقلاب اسلامی بزرگترین ثمره حوزه را برداشت کند.

 

وی همچنین نقش حوزه قم در توسعه علوم نقلی و عقلی را بی بدیل دانست و افزود: حضور علمای بزرگ به این تحولات شتاب بخشیده است.

 

آیت الله اعرافی برگزاری همایش کتاب سال حوزه را در راستای تعمیق بخشی به اندیشه‌ها و پژوهش‌ها ارزیابی کرد وگفت: باید متولیان کتاب سال حوزه حرکت خود را براساس تدوین و تالیف نیاز‌های جوامع اسلامی سوق دهند.

 

وی افزود: کتاب سال حوزه به عنوان آینه‌ای تمام نما از ضعف‌ها و منحنی‌های رو به پایین، خلاء ها، اشکالات و همچنین نقاط قوت حوزه است و باید حرکت خود را در جهت بالندگی و پویایی حوزه حرکت دهد.

کد خبر 1023694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha