اساس نهضت امام (ره) و حرکت ملت کوثرگرایی و تکاثر ستیزی است 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: اساس نهضت امام خمینی (ره) و حرکت توفنده و کوبنده ملت ایران کوثرگرایی و تکاثر ستیزی است و امام کوثرگرا از همان ابتدا به ما آموخت که آمریکا هیچ غلطی نمی کند و هر چه فریاد داریم باید بر سر آمریکا بکوبیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۷ بهمن حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت ضمن گرامیداشت دهه فجر، با اشاره به این که همیشه در تاریخ بشری ۲ جریان در مقابل یکدیگر قرار دارند، گفت: یکی حق و جریان کوثر است و دیگری باطل و جریان تکاثر است، انسان مثبت، مبارک، خدمت گذار، مردمدار و تاثیرگذار، سازنده نفوس بشری و نیز الگوی شرف و برکت آفرین بوده و در مقابل انسان های منفی، ویرانگر، سوزنده سرمایه های انسانی و نفوس جامعه بشری و الگوهای شر و نکبت آفرین قرار دارند.



امام جمعه زهکلوت به روایت امام باقر (ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت در تشبیه این ۲ جریان فرمودند؛ خدا را بندگانی است پر برکت و با میمنت که مردم در پرتوی آنها زندگی می کنند و آنها در میان مردم همچون باران هستند و در طرف مقابل کسانی قرار دارند نفرین شده و نکبت بار که نه خود زندگی سالمی دارند و نه کسی که در پرتو آنها بهره می برد این گروه مثال ملخ و تبهکارند.



وی با بیان این مطلب که مصداق بارز کوثر در زمان ما شخصیت امام خمینی (ره) است، ابراز کرد: امام راحل حقیقتا با بارش رحمانی خود بر سرزمین خشکیده بی ایمانی، جان تازه به یک ملت بخشید و جریان کوثر گرای انقلاب و نقشه راه را چه زیبا، محکم و قوی ترسیم کرد و ملت را در مسیر کوثر هدایت قرار داده و این انقلاب را در مقابل کلیه آشوبها و فتنه ها حفظ کرد.



حجت الاسلام بامری اظهار کرد: امام راحل شخصیتی است از تبار ائمه اطهار (ع) که کل عمرخود را نثار شجره طیبه انقلاب کرده و مردم را به سمت دین و اهداف کلان اسلام دعوت کرد و بعد از رحلت ایشان راه امام خمینی (ره) را فرزندی از فرزندان کوثر قرآن تداوم بخشید و این راه را با حضور آگاهانه، حکیمانه و فقیهانه در آن جایگاه با قدرت و قوت ادامه داد.



خطیب جمعه زهکلوت بیان کرد: رهبری فرمود؛ من انقلابی ام یعنی روحیه انقلابی که امام راحل به عنوان عطیه به مردم داد آن را حفظ می کنم و در حقیقت نیز آن را حفظ کرده و رشد داده و بالنده کرد و چه زیبا مقام معظم رهبری خلا رحلت امام را پر کرد و امید دشمنان و استکبار جهانی را به یاس تبدیل کرد و فرمود؛ امام (ره) به کسی باج نداد و ما نیز به کسی باج نمی دهیم.


 وی تاکید کرد: جان مایه نهضت امام خمینی (ره) و حرکت توفنده و کوبنده ملت ایران کوثرگرایی و تکاثر ستیزی است و امام کوثرگرا از همان ابتدا به ما آموخت که آمریکا هیچ غلطی نمی کند و هر چه فریاد داریم باید بر سر آمریکا بکوبیم و برای ما ترسیم کرد که آمریکا شیطان بزرگ است. 

 

حجت الاسلام بامری با اشاره به توطئه ها و خباثت های استکبار به سردمداری آمریکا از همان روزهای آغازین انقلاب، تصریح کرد: جریان استکبار همیشه مسیر مقابله با نظام اسلامی، نظامی که برآمده از رای مردم و ارزش های اسلامی است را انتخاب کرده است و از هر توطئه ای برای ضربه زدن استفاده کرده است توطئه هایی که هر کدام آن برای این که یک نظام و ملت را از پای در آورد، کافی است.


امام جمعه زهکلوت عنوان کرد: امت و ملت اسلامی با تبعیت از ولایت فقیه و با استقامت جانانه در جنگ ۸ ساله، با بصیرت افزایی اجتماعی، تولید علم، مدیریت، بیداری اسلامی، صدور ارزش های انقلاب اسلامی به دنیا از امانت امام راحل و رهبری امین ایشان حفاظت کردند.


وی اضافه کرد: امروز طفل انقلابی آن روز تولد ۴۲ سالگی خود را جشن گرفته و حیات خود را تداوم می‌بخشد اما باید هوشیار بود تا استکبار جهانی از سرعت و شتاب انقلاب ما نکاهد و باید بیدار باشیم تا رخته ها و رخوت های فرهنگی ما را از اصول انقلاب اسلامی جدا نکند و نباید وصیت امام را فراموش کنیم که فرمود؛ نگذارید انقلاب به دست نامحرمان و نا اهلان بیفتد.


حجت الاسلام بامری با اشاره به موضوع برجام و مواضع احتمالی بایدن رئیس جمهوری آمریکا، خاطرنشان کرد: شگرد و رویکرد احتمالی بایدن بازی با تحریم ها و وقت خریدن است اما مواضع ما کاملا در این میان واضح بوده و این مواضع باید از کلیه مسئولین ارشد و میانی، نخبگان و رسانه ها به طور یک صدا شنبده شود.


خطیب جمعه زهکلوت ادامه داد: هیچ کس نمی تواند با بیان، مواضع و رفتار، سیگنال ضعف و وادادگی از خود بروز دهد که این امر موجب جسارت دشمن می شود و طبق فرمایش رهبری، برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر این‌ که به رفع تحریم ها منجر شود، بدون تحقق این مهم  برجام و بازگشت آمریكا به برجام معنایی ندارد و پوچ است.


وی اظهار کرد: با رفع کامل و فوری تحریم ها برجام قابل تداوم است و آمریکا می تواند به برجام برگردد و مذاکره نیز فقط و فقط در موضوع هسته ای و در قالب ۵+۱ ادامه داشته و مذاکره دو جانبه بین آمریکا و ایران اساسا منتفی است و هیچ کس نمی تواند چنین مذاکره ای را انجام دهد.


حجت الاسلام بامری تاکید کرد: ما نتیجه شیرین خنثی سازی تحریم در صنایع دفاعی را چشیدیم اکنون نوبت به خنثی سازی تحریم اقتصادی است که ثمره آن بازدارندگی اقتصادی است.


امام جمعه زهکلوت در خاتمه ضمن ابراز امیدواری از سفر وزیر کشاورزی به جنوب کرمان، یادآورشد: ان شاءالله این سفر نتایج عملیاتی و مثبتی برای جبران خسارت های کشاورزان به دنبال داشته باشد.

کد خبر 1023781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha