راین نیازمند توجه بیشتر/ ارگ تاریخی باید به یک مجموعه توریستی اقامتی در کشور تبدیل شود

استاندار کرمان گفت: یکسری کارهایی در بافت تاریخی و در ارگ این بخش باید انجام شود زیرا این ارگ ظرفیت تبدیل شدن به یک مکان توریستی اقامتی بی نظیر در کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند جمعه (17 بهمن) در حاشیه سفر خود به بخش راین، گفت: امروز به شهر تاریخی راین آمدیم و راین ظرفیت های بسیار بالایی داشته و نیاز به توجه بیش از این دارد.

 

 

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های گردشگری بخش راین، بیان کرد: آبشار زیبای راین تقریباً جزو مناطق کم نظیر کشور است و قرار شد که میراث فرهنگی و فرمانداری سرمایه گذار توانمند جذب و آنجا را ساماندهی کنند.

 

 

وی افزود: همچنین یک جاده ارتباطی بین راین به سمت بردسیر بود که حدود 2 تا 3 کیلومتر طول آن مانده و پول آن نیز آماده است و این از مطالبات جدی مردم بود و گفتیم سریع تر عملیات آن شروع و انجام شود و همچنین برخی روستاها را بازدید کردیم به خصوص روستای «ده میرزا» که جابجایی خیلی خوب صورت گرفته و قرار شد که بنیاد مسکن سریع تر زیرساخت های آن را انجام دهد.

 

 

زینی وند اظهار کرد: بخش گازرسانی به روستاهای کوهستانی خوب انجام می شود و طبق گزارش شرکت گاز ان شالله تا شهریور سال 1400 گاز به آن مناطق روستایی می رسد و این تعهد بسیار خوبی است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: برای برخی از زیرساخت های شهر الحمدلله کار خوبی شده و به زیرساخت های فرهنگی توجه کردیم و نماینده مردم کرمان و راور {پورابراهیمی} هم قرار شد کمک های خوبی انجام دهند و بحث پایش تصویری از اتفاقات خوبی بود که اتفاق افتاد و همچنین بحث اورژانس هم افتتاح کردیم و یک مجموعه کشاورزی و آبیاری تحت فشار نیز افتتاح شد.

 

 

استاندار کرمان افزود: یکسری کارهایی در بافت تاریخی و در ارگ راین باید انجام شود زیرا این ارگ ظرفیت تبدیل شدن به یک مکان توریستی اقامتی بی نظیر در کشور را دارد و مدیرکل میراث فرهنگی مامور شد که سریع تر این را به بخش خصوصی توانمند بدهد و ساماندهی جدی شود و می تواند به یکی از مجموعه های بی نظیر کشور تبدیل شود.

 

 

وی گفت: الحمدلله اینجا ظرفیت های بسیار بی نظیری دارد و با توجه به قدمت، فضای طبیعی، آب، سابقه تاریخی و مردم خوبی که دارد به نظر بنده آینده خیلی خوبی می توانیم برای آن رقم بزنیم و ما هم در این حوزه نهایت کمک را می کنیم که ظرفیت های آن به فعلیت برسد.

 

 

زینی وند با اشاره به اینکه همین ظرفیت های راین برای ماندگاری و حتی مهاجرت معکوس کافی است، خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی در این منطقه خوب کار شده و باید بهتر کار شود و در حوزه گردشگری و در حوزه خدمات، ظرفیت اشتغال بالایی ایجاد خواهند کرد و در حوزه معادن نیز اینجا معادن غنی دارد که در نزدیکی همین شهرستان و در شهرستان های همجوار آن معادن به فعلیت رسیدند و ان شالله مجموعه توانمندی را ما مامور کردیم که بررسی و سرمایه گذاری کند و فکر می کنیم اگر این ها را فعال کنیم ما باید شاهد مهاجرت معکوس به این منطقه باشیم.

 

 

وی ادامه داد: به نظر بنده آینده این بخش ظرف 5 تا 6 سال آینده خیلی نسبت به وضعیت فعلی تغییر کرده باشد.

 

استاندار کرمان در خصوص باقیمانده بهسازی جاده راین به حسین آباد در مسیر جنوب استان که متاسفانه چندی است معطل مانده و محور حادثه خیزی است؛ گفت: جاده مهمی است که اعتبار آن را در بودجه 1400 لحاظ می کنیم.

 

 

کد خبر 1023841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha