اعمال محدودیت‌ های کرونایی وضعیت زرد در آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: براساس شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا از شنبه محدودیت‌های کرونایی برای شهرستان آران و بیدگل مطابق با وضعیت زرد اعمال می‌شود.

دکتر اسماعیل بایبوردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: با توجه به افزایش مراجعات سرپایی با علایم کرونا به مطب پزشکان و درمانگاه‌ ها طی روزهای اخیر، وضعیت این شهرستان از آبی به وضعیت زرد کرونایی تغییر کرد.

 

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونای شهرستان آران و بیدگل افزود: بر همین اساس از روز شنبه ۱۸ بهمن ماه برخی محدودیت‌های کرونایی متناسب با وضعیت زرد شهرستان آران و بیدگل اعمال می‌شود و چنانچه مردم و مسئولان این شهرستان در رعایت پروتکل‌ها و اعمال محدودیت‌ها مماشات و سهل‌انگاری کنند، بازگشت به وضعیت پرخطر، قرمز و بحرانی کرونا دور از انتظار نیست.



بایبوردی تصریح کرد: در وضعیت زرد کرونایی فعالیت مشاغل گروه‌های ۴ شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی و مراکز تفریحی متوقف می‌شود که در صورت عدم رعایت این موضوع، واحد صنفی متخلف پلمب می‌شود.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: همچنین کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه ‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری در وضعیت زرد کرونا با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام خواهد شد و ماموریت‌های اداری غیرفوری نیز لغو می‌شود.



بایبوردی تصریح کرد: تمام مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آموزشگاه ‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه در شهرستان آران و بیدگل تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شود. در خصوص برگزاری نمازهای جمعه، نماز جماعت مساجد، مراسم مذهبی و آیینی در صورت تغییر وضعیت این شهرستان به زرد، تجدیدنظر می‌شود.

 

وی با قدردانی از علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، مسئولان، هیئات مذهبی، تشکل‌های مردم‌نهاد و تقدیر از فعالان اقتصادی و نیز همراهی، وفاق، انسجام و همدلی دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی، نیروهای مسلح و بسیج در مدیریت ستاد مقابله با کرونای شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت استمرار همکاری‌ های مضاعف در راستای اجرای تصمیمات ستادهای ملی، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا و نظارت بر آن تأکید کرد./

کد خبر 1023942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha