استفاده از ظرفیت جوانان در قالب تعاونی های کوچک گره گشای مشکلات کشور

حجت الاسلام اکرمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان در بیانیه گام دوم گفت: با کنار هم گذاشتن فکر، وقت و سرمایه جوانان در قالب تعاونی های کوچک می توانند در حوزه های اقتصادی، صنعت و معدن، اجتماعی و فرهنگی گره گشای بسیاری از مشکلات کشور باشند.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: بیانیه گام دوم انقلاب در 22 بهمن 97 توسط رهبر انقلاب منتشر شد این بیانیه نقشه راه انقلاب اسلامی و رسیدن به اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی ایران در 40 ساله دوم است که در آن برای تمامی اقشار جامعه به خصوص جوانان نقشه راه به خوبی ترسیم شده استدر همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت و عضو جامعه روحانیت مبارز به شرح زیر ارایه می شود.

بیانیه گام دوم انقلاب را چگونه ارزیابی می کنید؟

پیام های مقام معظم رهبری در شرایط خاص ابعاد گوناگونی در انقلاب اسلامی را مطرح می کنند، گاهی از جهش تولید صحبت می کند و نام سال را جهش تولید نامگذاری می کنند و گاهی موضوع گام دوم انقلاب را مطرح کرده و برنامه ای برای آینده نظام جمهوری اسلامی معرفی می کنند.

 

در آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب باید چه مسائلی را در الویت قرار دهیم؟

در موارد دیگر موضوع کرونا و مشکلات سلامت و مسایل دیگر را مطرح می کنند. معتقدم که امروز که آغاز دهه فجر 1399 شمسی است، ما باید به مسایلی توجه کنیم که اولا واقعا کرونا را جدی بگیریم و به سلامت خودمان بیندیشیم تا در پایان سال 99 با ورود ماه شعبان و رمضان خودمان را در ماهی تلخ و سخت قرار ندهیم، مقررات را رعایت کنیم و ابعاد سلامت را جدی بگیریم تا انشاءالله شاهد کاهش ویروس کرونا باشیم و به ریشه کن شدن آن امیدوار باشیم.

 

کدام یک از مشکلات کشور باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد؟

موضوع گرانفروشی ها و اقتصاد مقاومتی را نیز از سوی دیگر باید جدی بگیریم زیرا کشور ظرفیت و امکانات بسیاری دارد و نقدینگی را در سرمایه گذاری اقتصادی به کار بیندازیم و این بساط مسابقه گرانی و گران فروشی را در مورد مسکن، ارز و یا سایر کالاهای مورد نیاز مردم را کاهش دهیم و پایان بخشیم و همگی به داخل کشور بپردازیم. ایران دارای واردات میلیاردی است که باید صادرات میلیاردی را مورد توجه قرار دهد و اشتغال را جدی بگیریم تا انشاءالله بیکاری که واقعا خانمان برانداز است، کاهش دهیم.

 

انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی برای کشور به ارمغان آورده است؟

در دهه فجر باید دستاوردهای مثبت جمهوری اسلامی را بها داده و یک به یک بشماریم و باور کنیم که ما هر سال یک دستاورد سنگینی در انقلاب اسلامی داشتیم البته باید تمامی این دستاوردها را با ارزشیابی دقیق انجام دهیم تا بدانیم در کجاها دچار مشکل هستیم.

 

با توجه به مشکلات موجود در جامعه با استفاده از چه شیوه ای می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم؟

یکی از مسایل مهم نبود انسجام و وحدت جدی میان اقشار جامعه است که در موارد بسیار کوچک موجب پرخاش و منازعه میان افراد می شود که کاری بسیار نادرست است و در روایات متعدد تاکید شده است که ما با اخلاق محمدی می توانیم بسیاری از گره ها را باز کنیم. "إنَّکُم لَن تَسَعُوا النّاسَ بِأَموالِکُم فَسَعوهُم بِأَخلاقِکُم شما هرگز نمى توانيد همه مردم را از اموال خود بهره مند سازيد، پس با آنان با گشاده رويى و خوشرويى تمام برخورد كنيد. "و نباید تصور کنیم که با پول و فراوانی می توان گره ها را باز کرد. اخلاق سرآمد تمام مسایل انسانی و اسلامی است. انشاءالله بیشتر با اخلاق محمدی گرفتاری ها و مشکلات اقتصادی را برطرف کرده و به اقتصادمان بها دهیم.

 

استفاده از ظرفیت جوانان در بیانیه گام دوم چگونه مطرح شده است؟

در قرآن کریم آیه تعاونوا علی البر والتقوا آمده است که در آن تاکید شده به پارسایی یکدیگر و به خدمت رسانی نیز کمک کنید. معتقدم جوانان عزیز ما بنشیند و تعاونی های پنج نفره یا بیشتر و کمتر را تشکیل دهند و با یکدیگر همفکری کرده و به ظرفیت های کشور در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و صادرات توجه کنند و این ظرفیت ها را در قالب تعاونی با کنار هم گذاشتن فکر، وقت و سرمایه های موجود کشور و به یکدیگر کمک کنند. در این تعاونی ها هر کس می تواند یکی از موارد مورد نیاز  را از فکر، بازو، سرمایه و ایده نو را بیاورد. تعاونی هادر حوزه مختلف اجتماعی، فرهنگی،اقتصادی  می توانند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشند

کد خبر 1024014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha