۶ مرکز «مثبت زندگی» در شیروان آماده افتتاح شد

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: ۶ مرکز مثبت زندگی در این شهرستان آماده افتتاح شد.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: این مراکز در راستای اجرای بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، پس از صدور پروانه فعالیت، آغاز به کار می کنند.

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان هدف از تأسیس مراکز مثبت زندگی را ایجاد عدالت در ارائه خدمات، آگاهی و شناخت اقشار مختلف جامعه نسبت به اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی و از طرفی رضایتمندی جامعه هدف عنوان کرد.

 

آرام بیان کرد: در این مراکز ۲۲ نوع خدمت به صورت محله محور به مددجویان ارائه و برای هر ۴۵۰ خانواده تحت پوشش یک مرکز مثبت زندگی ایجاد خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: مراکز مثبت زندگی طوری طراحی شده‌اند که در آنها خدمات به شکل الکترونیکی انجام می‌شود و ارائه خدمات الکترونیکی شفافیت را ارتقاء می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه سطح نظارت در مراکز مثبت زندگی در سه سطح شهرستان، استان و کشور خواهد بود بنابراین این امر باعث برنامه ریزی بهتر در سازمان بهزیستی کشور به منظور ارتقای کیفیت خدمات خواهد شد.

 

بهزیستی شیروان، سه هزار و ۷۰۲ معلول را زیر پوشش دارد که از این تعداد ۴۷۱ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، هزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 1024022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha