افتتاح کارخانه «نوآوری شیراز» زمینه رشد ایده های نخبگان و دانشجویان را فراهم می کند

سهرابی گفت: افتتاح کارخانه «نوآوری شیراز» در محل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران می تواند زمینه رشد ایده های نخبگان و دانشجویان را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد سهرابی»، امروز (شنبه 18 بهمن) با اشاره به توسعه ارتباطات و فناوری های پیشرفته در 2 دهه اخیر به خبرنگاران گفت: امروزه کسب و کارهای دنیا با استفاده از ابزار نوآوری به خلق ثروت می پردازند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: با تحولاتی که در حوزه توسعه فناوری های پیشرفته رخ داده است، نوآوری مزیت رقابتی جدیدی در جامعه جهانی است.

وی اضافه کرد: در کشور ما در ابتدا مقاومت هایی در مقابل کسب و کارهای فناور و نوآور وجود داشت اما به دلیل کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در بخش های اصلی اقتصاد کشور شامل کشاورزی، صنعت و خدمات از طریق حذف واسطه ها و نداشتن محدودیت های زمانی و مکانی با استفاده از فناوری، استارت‌آپ‌ها به تدریج در کشور به استفاده از دانش و تکنولوژی‌های نو روی آوردند و عرصه اقتصادی کشور را از شکل چهره سنتی آن تغییر دادند.

سهرابی تاکید کرد: یک کسب و کار نوپا یک منحنی رشد دارد و در آغاز این منحنی از پایین ترین نقطه آغاز می شود که به این قسمت «دره مرگ» کسب و کار گفته می شود زیرا در این مرحله استارت آپ نه سرمایه و نه درآمدی دارد و بسیاری از استارت آپ ها در این مرحله از بین می روند اما استارت آپ هایی که در این دوره بتوانند جذب سرمایه کنند و به درآمد برسند، زمینه برای رشد آنها فراهم می شود و می توانند تبدیل به کسب و کارهای بزرگ و موفق شوند.

وی تصریح کرد: کسب و کارهای نوپا تا زمانی که ماهیت حقوقی ندارند و مراحل نوزادی را می گذرانند نیاز به حمایت دارند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با پیگیری این موضوع، طرح حمایت از کسب و کارهای نوپا را سال گذشته در هیئت دولت تصویب کرد.

سهرابی ادامه داد: بدین ترتیب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ماموریت یافت تا ساز و کار لازم شناسایی، ارزیابی و حمایت از کسب و کارهای نوپا را ایجاد کند و سازمان فناوری اطلاعات ایران، سامانه «ایران نوآفرین» را راه اندازی کرد.

وی اضافه کرد: کسب و کارهای نوپا در صورتی که کمتر از سه سال از تاریخ ثبت آن ها گذشته باشد، حداکثر سرمایه ثبتی ۲۵۰ میلیون تومان باشد، درآمد سالانه شرکت کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان باشد و موسسان و صاحبان سهام نسبت به توزیع سود اقدام نکرده باشند می توانند با مراجعه به سامان ایران نوآفرین به نشانی irannoafarin.ir از حمایت های دولتی از قبیل معافیت های بیمه، مالیات و سایر تسهیلات و امکانات مورد نیاز برخوردار شوند.

سهرابی با اشاره به طرح «بوم واره» گفت: این طرح یکی از خدمت های جدید سامانه ایران نوآفرین است که شرکت ها در صورت عضویت در این طرح می توانند خدمات میزبانی، مدیریت پروژه، تست اپلیکیشن، تبلیغات، مشاوره حقوقی و خدمات مشابه را از شرکت های تامین کننده و بزرگ کشور دریافت کنند و دریافت خدمات برای این شرکت ها در 6 ماهه اول رایگان و در شش ماهه دوم با نصف هزینه خواهد بود.

سهرابی افتتاح کارخانه «نوآوری شیراز» در محل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران را مهم دانست و عنوان کرد: این افتتاح در ماه گذشته به عنوان یکی از مراکز مهم تکمیل زنجیره زیست بوم فناوری در استان است که می تواند زمینه رشد ایده های نخبگان و دانشجویان را فراهم کند.

کد خبر 1024043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha