ظرفیت بالای سفیدشهر برای تبدیل به قطب گلخانه های شمال استان اصفهان

رئیس شورای اسلامی سفیدشهر گفت: در چند سال اخیر با برنامه ریزی های صورت گرفته شورای شهر و جهاد کشاورزی، این منطقه حرکت روبه جلویی را در احداث گلخانه های صنعتی آغاز کرده است.

محمدجواد حجتی در حاشیه آئین افتتاح گلخانه مزرعه حاجی آباد سفیدشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: سفیدشهر قطب کشاورزی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در تولید غلات، صیفی جات و پنبه است.

 

رئیس شورای اسلامی سفیدشهر افزود: در چند سال اخیر با برنامه ریزی های صورت گرفته شورای شهر و جهاد کشاورزی، این منطقه حرکت روبه جلویی را در احداث گلخانه های صنعتی آغاز کرده است.

 

حجتی، مزارع حاجی آباد و رحیم آباد را پیشرو در احداث گلخانه عنوان کرد و اظهار داشت: حدود ۲۰ مزرعه کشاورزی در سفیدشهر وجود دارد که هر کدام قابلیت احداث یک مجتمع گلخانه ای را داراست و کشاورزان نیز در زمینه تغییر الگوی کشت، آمادگی لازم را پیدا کرده اند.

 

سخنگوی شورای سفیدشهر اصلی ترین لازمه توسعه کشت گلخانه ای را حذف موانع اداری و ایجاد زیرساخت های آن اعلام کرد و بیان داشت:  مهم ترین اقدام شورای اسلامی در ماه های اخیر پیگیری جهت انتقال گاز به مزارع کشاورزی بوده است که در این راستا مسیر انتقال گاز با همکاری فرماندار محترم شهرستان آران و بیدگل و مهندس علوی ریاست شرکت گاز استان طراحی شده که در صورت تحقق آن، سفیدشهر قابلیت تبدیل شدن به قطب گلخانه های شمال استان اصفهان را دارد.

 

محمدجواد حجتی در پایان از مسؤولان شهرستان های آران و بیدگل و کاشان خواست تا به منظور تسریع در روند مذکور، نشست مشترک کمیسیون ویژه آب و کشاورزی کاشان و آران و بیدگل با محوریت رفع موانع احداث گلخانه در سفیدشهر برگزار شود.

 

آئین افتتاح گلخانه حیدری مزرعه حاجی آباد سفیدشهر با حضور دکتر سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان های آران و بیدگل و کاشان برگزار شد.

 

سفیدشهر از توابع شهرستان آران و بیدگل در فاصله ۱۵ کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع شده است./

کد خبر 1024070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha