برگزاری کارگاه آموزشی خیاطی در کانون امام حسن سهند

کانون فرهنگی هنری امام حسن و مرکز نیکوکاری شهیدان دادی شهر جدید سهند، دوره آموزش خیاطی برای زنان سرپرست خانوار در قالب طرح راهبردی شغلی برگزار می کند.

حجت الاسلام « مجید زرین» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اظهار داشت: این کارگاه که با حضور جمعی از بانوان سرپرست خانوار برگزار شد آموزش های تخصصی دوخت جهت توانمندسازی این قشر صورت گرفت.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام حسن مسجد امام حسین(ع) گفت: در راستای اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، دوره های مختلف آموزشی بصورت حضوری و رایگان برگزار شد.

حجت الاسلام زرین با این عنوان که توانمندی و رشد روحی ،زیستی ، اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی مهارت جویان برای مرکز نیکوکاری اهمیت دارد، افزود: برای این عزیزان پس از جلسات مددکاری و تشکیل پرونده ،طبق علایق و استعداد آنها دوره های آموزشی خیاطی ،کارگاه آموزش فرش بافی، سیم بافی، حکاکی روی فلز و مس، دوره آموزش قاب عکس و عطاری برگزار شد.

رئیس مرکز نیکوکاری شهیدان دادی شهر سهند هدف از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را حمایت، پشتیبانی و ارتقای معیشت و اقتصاد خانواده ها از طریق توسعه مشاغل خانگی دانست و گفت: ایجاد اشتغال با رویکرد مشاغل خانگی و کسب و کارهای نوین به ویژه برای زنان سرپرست خانوار که در کنار مادری، معیشت خانواده را نیز تامین می‌کنند، اهمیت بسیاری دارد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری با بیان اینکه تلفیق دانش و مهارت سبب توانمندسازی منابع انسانی می‌شود، تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار در این کارگاه ها مورد حمایت و فعالیت قرار می گیرند.به گونه ای که ۴۰ نفر از بانوان بعد از گذراندن آموزش های لازم با کار در منزل یا در کارگاه به خودکفایی رسیدند و محصولات آنها در زمینه های تولید عرقیجات و عطاری به فروش می رسد.

حجت الاسلام زرین با یادآوری این مطلب که زنان سرپرست خانوار با تلاش های شبانه روزی و بی وقفه در کارگاه  و منازل می توانند از عهده مسئولیت اجتماعی خویش برآیند، خاطرنشان کرد: بی تردید دستان توانمند زنان سرپرست خانوار روز به روز به بازار تولیدات خانگی رونق خواهد بخشید.

کد خبر 1024127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha