۱۱ خانه هلال در بندر آستارا به امكانات امدادی تجهيز شدند

خورشیدی گفت: به منظور خدمات رسانی هرچه بیشتر و مطلوب تر به ساکنان روستاها و نیز آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی طبیعی، ۱۱ خانه هلال در روستاهای بخش مرکزی و لوندویل آستارا به امکانات امدادی تجهیز شدند.

«حسین خورشیدی» امروز(شنبه، ۱۸ بهمن) در حاشیه آیین تجهیز ۱۱ خانه هلال روستاهای بخش مرکزی و لوندویل شهرستان آستارا به امکانات امدادی که در محل بخشداری لوندویل برگزار شد به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: هدف از راه اندازی خانه های هلال ارائه آموزش های امدادی به مردم است تا در برابر حوادث احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان اینکه تاکنون ۱۸ خانه هلال در روستاهای بخش مرکزی و لوندویل این شهرستان راه اندازی شده است، افزود: خانه های هلال با هدف ارتقای آموزش های امدادی و گسترش این آموزش ها در تمامی سطوح و تشکیل تیم های واکنش سریع برای آماده سازی مردم در زمان بروز حوادث و سوانح در روستاها تاسیس شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر ۱۱ خانه هلال به امکانات امدادی تجهیز شدند، تصریح کرد: برای تجهیز این خانه های هلال ۷۸۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

 

خورشیدی با بیان اینکه روستاهای حیران، گیلده، ویرمونی، عباس آباد، دربند، سیبلی، کانرود، شیری حیاطی، خان حیاطی، قره سو، چلوند و بخشداری لوندویل به امکانات امدادی مجهز شدند، گفت: چادر، موکت، پتو، ست ظروف امدادی، چراغ نفتی والور، کلمن آب، گالن آب و ... تجهیزاتی بودند که به خانه های هلال تحویل داده شد.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا افزود: خانه های هلال با هدف خدمات رسانی هرچه بیشتر و مطلوب تر به ساکنان روستاها و نیز آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی طبیعی به امکانات امدادی تجهیز شدند.

 

وی با بیان اینکه اعضای مستقر در خانه های هلال سفیران هلال احمر در سراسر کشور هستند، تصریح کرد: در خانه هلال روستای سیبلی ۲ نفر به عنوان مسئول گروه امداد و نجات و مسئول داوطلبان و خدمات بشر دوستانه فعالیت می کنند.

 

خورشیدی با اشاره به اینکه خانه های هلال توسط خیرین و گروه های داوطلب اداره می‌شود، گفت: باید در هرخانه ای یک امدادگر داشته باشیم تا در هنگام بروز حوادث قبل از اینکه نهادی امدادی خود را برساند عضوی از خانواده به کمک و امداد رسانی بپردازد.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان اینکه بلایا جزء لاینفک کره زمین و طبیعت هستند، خاطرنشان کرد: با آموزش و توانمندسازی افراد جامعه می‌توانیم آسیب های ناشی از بلایا را کاهش دهیم.

کد خبر 1024235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha