جدیتی در جریمه های تردد شبانه نیست/ بافت به وضعیت نارنجی برگشت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: الان ۱۱ شهر وضعیت آبی و ۱۱ شهر وضعیت زرد و همچنین شهرستان بافت از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدصادق بصیری شنبه (18 بهمن) در ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه در جلسه امروز ستاد ملی کرونا ابتدا آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از ویروس در دنیا مطرح شد و همچنان کشورهای امریکا و برزیل بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس را دارند، گفت: وضعیت کشور از نظر شرایط هشدار، خیز جدیدی را در شیوع ویروس کرونا تجربه می کند و نسبت به هفته گذشته تعدادی از شهرهای ایران از وضعیت آبی به زرد و از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده است.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به وضعیت کشور از نظر وضعیت نارنجی، زرد و آبی افزود: در استان کرمان هم تقریباً همین شرایط را داریم که هفته گذشته 17 شهر وضعیت آبی و 6 شهر وضعیت زرد داشتیم که الان به 11 شهر وضعیت آبی و 11 شهر وضعیت زرد تبدیل شدند و همچنین شهرستان بافت از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده است.

 

 

وی ادامه داد: شهرهای ارزوئیه، انار، رابر، رودبار، ریگان، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، کوهبنان، کهنوج و منوجان در وضعیت آبی و شهرهای بردسیر، بم، جیرفت، راور، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، قلعه گنج، نرماشیر و کرمان در وضعیت زرد هستند.

 

 

بصیری اظهار کرد: منع تردد شبانه از 21 تا 3 بامداد همچنان پابرجا است اما مثل اینکه خیلی جدیتی در جریمه ها نیست یعنی مردم احساس دارند که این محدودیت در شب ها منتفی شده در حالی که این قانون همچنان در تمام شهرها با هر وضعیتی باید اجرا شود.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: حضور دوسوم کارکنان، لغو ماموریت های غیرفوری، برگزاری جلسات در فضای بسته با حداکثر جمعیت 30 نفر، غیرحضوری بودن آموزش ها به جز مدارس 50 نفری در وضعیت آبی، تعطیلی گروه شغلی 4 و ... همچنان باید رعایت شود.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ادامه داد: در شهرستان بافت با توجه به وضعیت نارنجی، حضور 50 درصدی کارکنان در ادارات ارئه دهنده خدمات، لغو ماموریت های غیرفوری، برگزاری جلسات در فضای بسته با جمعیت 20 نفر، تعطیلی گروه شغلی 3 و 4 را داریم و آموزش ها باید غیرحضوری باشند و هیچ استثنایی هم ندارد.

 

 

وی بیان کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی بافت به سایر شهرستان ها و ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به بافت نیز باید ممنوع شود.

 

 

بصیری در پایان گفت: آزمون زبان ویژه امتحان جامع دوره دکتری دانشگاه ها مجوز دارد که به صورت حضوری با رعایت پروتکل ها برگزار شود و همچنین کلاس های عملی دانشگاه ها هم مجوز برگزاری به صورت حضوری با رعایت پروتکل ها را دارند.

کد خبر 1024255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha