سند توسعه اشتغال روستاهای کشور تدوین می شود

رزمجو گفت:هر ساله نسبت به ارزیابی نقاط ضعف و قوت پنچ هزار روستا انجام می شود و به زودی سند توسعه اشتغال روستاهای کشور را تدوین خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «منوچهر رزمجو» عصر امروز (شنبه 18 بهمن) در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی یک هزار و 836 پروژه عمرانی و اقتصادی روستایی استان گلستان با اعتبار یک هزار و 931 میلیارد تومان اظهار کرد: کارهای زیربنایی خوبی در روستاهای استان گلستان رقم خورده است و طرح ها و برنامه های ارزشمندی در استان افتتاح شد.

 

معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی توسعه روستایی  ادامه داد: براساس آمار و شواهد نرخ روستایی در کشور رو به کاهش است و لذا در سال ۹۶ دولت برای پایداری اشتغال روستایی اقدام کرده است.

 

رزمجو بیان کرد: از سال 96 دولت قانون اشتغال پایدار روستایی را پیگیری کرد و در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و بنا شد 1.5 میلیارد دلار در قالب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستائیان قرار بکیرد.

 

وی افزود: گلستان 480 میلیارد تومان از محل این تسهیلات سهم داشت که این اعتبارات 100 درصد در این استان جذب شد.

 

معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی توسعه روستایی  متذکر شد: این تسهیلات برای پیشگیری از مهاجرت ها و افزایش درآمد روستائیان در نظر گرفته شده بود و در بررسی های اولیه شاهد محقق شدن بسیاری از اهداف این قانون در کشور است.

 

رزمجو افزود: هر ساله نسبت به ارزیابی نقاط ضعف و قوت پنچ هزار روستا را انجام می دهیم و به زودی سند توسعه اشتغال روستاهای کشور را تدوین خواهیم کرد.

 

معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی توسعه روستایی به قانون تبصره 16 قانون برنامه بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: مبلغ 500 میلیارد تومان برای توسعه کسب و کارهای کوچک و کارگشایی و کمک به روستائیان که مورد حمایت هیچ نهادی نیستند پیش بینی شده است که از طریق چهار بانک عامل پرداخت شود و برای گلستان 15 میلیارد تومان سهمیه از این اعتبارات در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1024275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha