بزرگترین مجتمع پرورش شتر در سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در سیستان و بلوچستان از کلنگ زنی بزرگترین مجتمع پرورش شتر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «علیرضا راشکی» در مراسم کلنگ زنی بزرگترین مجتمع پرورش و نگهداری شتر که در روستای لواریاب زاهدان انجام شد اظهار داشت: این طرح با سرمایه گذاری شرکت گسترش توسعه گری پردیس وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره و با مشارکت اداره کل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شده است.


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای این طرح 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که هدف از کلنگ زنی این طرح مرتع کاری و تولید علوفه مرتع، تامین خوراک و کنسانتره، فراوری و بازاریابی محصولات شتر، تولید محصولات ارگانیک با استاندارهای روز دنیا‌ست.

 

وی مدیریت فیزیولوژی تولید مثل و پرورش دام با تکنولوژی روز دنیا، ایجاد کارگاه‌های فراوری پشم و پوست، انتقال فناوری و نوآوری به مزارع و تامین دام با کیفیت و استفاده از تسهیلات بنیاد برکت جهت توسعه رسته دام در استان را از دیگر اهداف این پروژه بیان کرد.

 

 وی عنوان کرد:طبق تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری سیستان و بلوچستان مبلغ 547میلیارد تومان کل اقدامات تا کنون است که شامل ۱۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض عمرانی توسط بنیاد برکت صورت گرفته همچنین ۳۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اجتماع محور، ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات بنگاه محور و ۳۲ میلیارد تومان کمک معیشتی توسط این ستاد انجام شده است.


راشکی بیان کرد:پیش بینی تفاهم نامه در حدود 6051 میلیارد تومان سر مایه گزاری دراستان است. که به تفکیک 84 میلیارد تومان کمک بلاعوض، 37 میلیارد تومان کمک بلاعوض اجتماعی و 5930 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

 

گفتنی است در این مراسم آقای همتی مدیر عامل شرکت توسعه گری پردیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، جانشین نماینده ولی فقیه در استان، استاندار،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان ،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ،مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان، معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران کل ادارات وابسته سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

کد خبر 1024281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha