تشکیل کانون‌های مساجد، افتخاری برای نظام

تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد که موجب گسترش خدمات در این حوزه برای کلیه مناطق کشور بوده، از افتخارات انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، با شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، نهادهایی مردمی و موثر در جامعه مثل هیات های مذهبی، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی و هنری تشکیل شدند که این کانون ها با گذشته بیش از نیم قرن از فعالیت آن ها ثمرات زیادی را برای جامعه داشتند.

 

توزیع منابع و امکانات فرهنگی و هنری در سراسر کشور و در دورترین و محروم ترین نقاط کشور از دستاوردهای این نهادهای فرهنگی و هنری بوده که با محوریت مساجد شکل گرفته و در توزیع منابع نقش دارد.

 

تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد که موجب گسترش خدمات در این حوزه برای کلیه مناطق کشور بوده، از افتخارات انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود.

 

توسعه کمی این مراکز در یک دهه گذشته اتفاق افتاده و در سال های اخیر کیفیت بخشی به فعالیت های آن ها متناسب با نیاز روز جامعه برنامه ریزی شده که این روند نیاز به تداوم دارد.

 

*فعالیت بیش از 25 هزار کانون فرهنگی و هنری در سراسر کشور

 

تاسیس و راه اندازی بیش از 25 هزار کانون فرهنگی و هنری در بخش های مختلف کشور و با مشارکت کودکان، نوجوانان و جوانان و با مذهب شیعه و سنی و گرایش های سیاسی گوناگون در خدمت مردم قرار گرفته است.

 

تاسیس این مراکز موجب بهره گیری مردم از برنامه های فرهنگی، هنری، مطالعاتی، دینی، مذهبی و اجتماعی شده و با راه اندازی خانه های نور، کتابخانه، طرح های فرهنگی مثل تلاوت نور، طرح فهما و ایران قوی اتفاقات و جریان هایی در هر منطقه ایجاد شده است.

*نوجوانان و جوانان محور فعالیت های کانون های مساجد

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در هر منطقه مامنی برای فعالیت ها و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و حتی کودکان بوده که در مناطق محروم و روستایی که دیگر امکاناتی وجود ندارد، کانون ها بسیاری امیدبخش و سرمایه ای برای آن مناطق است.

 

مشارکت نوجوانان و جوانان برای مدیریت این مراکز و دلسوزی افراد پیشکشوت موجب شده که دلخوشی ها افزایش یابد و امیدواری در بین مردم توسعه پیدا کند.

 

*کانون مسجد گنیجه ای از امید برای کودکان، جوانان و نوجوانان

 

«علی میرزایی»، نوجوان 14 ساله که در یکی از روستاهای شهرستان فریدن به فعالیت های کانون محله خود اشاره کرد و گفت: کانون مسجد برای ما موجب خوشحالی هست و ما همیشه منتظریم که کانون باز شود.

 

وی ادامه داد: در منطقه ما هیچ نهاد و امکانات فرهنگی و برنامه هایی برای اوقات فراغت نیست و تنها کانون مسجد است که با برنامه ها و وسایل بازی و ورزشی به ما شادی می دهد.

«محمدرضا پوربافرانی» نوجوان دیگری از شهرستان خور و بیابانک، که به کانون مسجد خود می نازد و برنامه های این مرکز را مسرت بخش و امیدوار کننده می داند.

 

وی یادآورشد: اگر مسئولان از فعالیت کانون ما حمایت بشتری داشته باشند، بسیاری از دوستان ما نیز از این خدمات بهره بیشتری خواهند برد و تنوع فعالیت های افزایش می یابد.

 

«زهرا موسوی»، مادر یکی از بچه های عضو کانون های مساجد اصفهان، از اعتمادی که به این مراکز دارد، گفت: وقتی فرزندم به کانون می رود، خیالم از سلامت فعالیت و برنامه ها مطمن است و خیلی خوشحالم که بچه ام در این کانون عضو است.

کد خبر 1024358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha