ترویج سنت وقف در جامعه ضروری است

حجت الاسلام توسلی، گفت: باید با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود رسانه ملی و دیگر رسانه سنت وقف را به معنای کامل معرفی کنیم .

حجت الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: موقوفات و وجوهاتی که از آن به دست می آیند در اداره مراکز دینی همانند حوزه های علمیه نقش مهمی را دارند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از وجوهات دین مبین اسلام سنت حسنه وقف است، خاطر نشان کرد: باید همگان در مسیر ترویج این سنت حرکت کنیم.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: وقف یک سنت دینی و کهن است و در اسلام نهادینه شده، ولی با این وجود هجمه ها و تبلیغات رسانه ای دشمن علیه مقوله وقف باعث شده است که این سنت حسنه در جامعه کمرنگ شود.

 

حجت الاسلام توسلی ، افزود: یکی از کارهای اوقاف و امور خیریه در کشور پیگیری موقوفات حوزوی است، که سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت جدی پیگیر احیای دوباره موقوفات به ویژه موقوفات در بخش حوزوی است.

 

وی بابیان اینکه اگر سنت حسنه وقف به درستی و با نگاه عدالت خواهانه در جامعه ترویج و توسعه یابد، گفت: قطعاً بسیاری از مشکلات اجتماعی، فاصله‌های طبقاتی و شکاف اجتماعی را برطرف می‌کند.

 

 معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کرمانشاه  در پایان گفت: وقف از ابزار مهم رونق اقتصادی در جامعه است و با توجه به این تاثیرگذاری، باید بیش از پیش در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی وقف در جامعه و توسعه موقوفات  تلاش کنیم.

کد خبر 1024383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha