انقلاب اسلامی آغاز جریان توبه جمعی بشر به سوی خداوند است

آیت‌الله قائم مقامی گفت: انقلاب اسلامی با خواست اکثریت مردم کشورمان صورت گرفت در واقع توبه جمعی انجام شد که موج آن از لحظه وقوع به سایر نقاط دنیا هم گسترش یافت.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید محمد قائم مقامی» به مناسبت بزرگداشت دهه فجر در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: باید در برطرف کردن گرفتاری‌ و بیماری‌ها به مسائل معنوی هم توجه کرد.

وی افزود: اگر قرار است این بیماری کرونا دفع شود علاوه بر جنبه فیزیکی و دستورات پزشکی باید به دعا و توسل هم توجه شود.

آیت‌الله قائم مقامی بیان کرد: امروز جهان باید بفهمد که اگر سردمداران جهانی به ذات احدیت جسارت و توهین می‌کنند برخلاف دستورات الهی عمل می‌کنند دچار گرفتاری و بلا می‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید دستورات الهی و انبیاء الهی را باور کرده به آن عمل کند، عنوان کرد: امید که با بیداری و آگاهی مردم جهان و سرنگونی کفر جهانی این بیماری به اتمام برسد.

وی با تبریک دهه فجر، اظهار کرد: مرحوم شهید آوینی یک محقق، دانشمند و حکیم بود، ایشان تعبیر حکیمانه‌ای درباره انقلاب اسلامی دارند که در آن گفتند «عصر ما آغاز جریان توبه جمعی بشری به سوی خداوند است»، از این سخن استفاده می‌شود که توبه به درگاه الهی بازگشت انسان به حقیقت ولایت است، خداوندی که نماینده حقی بر روی زمین دارد که انسان در ارتباط با این نماینده تائب می‌شود.

آیت‌الله قائم‌مقامی ادامه داد: توبه در این معنا به صورت فردی و جمعی صورت می‌گیرد، توبه جمعی در جهان در برابر گناه جمعی قرار دارد، جهان پس از نهضت نبی مکرم گناه کرد و اکثریت مسلمانان دچار خطا و انحراف و گناه شدند به صورت دسته جمعی از حضرت زهرا(س) و امیرمومنان امام علی(ع) اعراض کردند.

وی افزود: امیرمومنان امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) جزئی از دین نبودند که تصور کنیم مسلمانان از جزئی از دین اعراض کردند بلکه آنها همه دین و جان دین هستند. اکثر انسان‌ها در متن و خود دین نقشی ندارند اما انسان‌‌ها می‌توانند دین را آشکار، ظاهر یا حاکم کنند، متاسفانه مسلمانان به غیبت دین رای دادند و پس از پیامبر(ص) دین و ولایت مظلوم شد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه زمان ما مسلمانان در بدترین وضعیت بودند کفر جلی حاکم شده بود دین و خدا غایب بود، ابراز کرد: جریان تبهکار اسرائیلی صهیونیستی با دو بازوی سرمایه‌داری و کمونیستی بر جهان حکومت می‌کرد. در کشور ما هم حکومت و دولت بهائیت حاکم بود، فاتحه دین اسلام و تشیع خوانده شده بود در چنین مقطعی انقلاب اسلامی واقع می‌شود و به تعبیر شهید آوینی توبه جمعی صورت می‌گیرد.

آیت‌الله قائم مقامی با تاکید بر اینکه اکثریت در دین نقش ندارند اما در حاکم کردن آن می‌توانند نقش داشته باشند، گفت: انقلاب اسلامی با خواست اکثریت مردم کشورمان صورت گرفت در واقع توبه جمعی انجام شد که موج آن از لحظه وقوع به سایر نقاط دنیا هم گسترش یافت.

وی ادامه داد: امروز در کشور لبنان و عراق زنان باحجاب فراوان شدند این نشان می‌دهد که رویکرد مردم سایر کشورها به سوی اسلام مثبت شده است. ما مشکلات داریم اما حقیقت انقلاب اسلامی صادر شده است که یاری مردم جهان را می‌طلبد که به مقاصد عالی اسلام برسیم.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: اگر بخواهیم دین اسلام را کامل در دنیا اجرا کنیم باید از همه مردم یاری بگیریم، امروز نبرد بین اسلام و کفر است. تا زمانی که اسرائیل و سعودی حاکم است انسان‌ها به طرف گناه می‌روند، به میزانی که اسلام مراکز و سنگرهای جهان را فتح کند انسانها اسلام را باور کرده و آن را اجرا خواهند کرد.

آیت‌الله قائم مقامی در پایان خاطرنشان کرد: هر چه زمان می‌گذرد برای انسان‌ها دیگر بیشتر ثابت می‌شود که انقلاب اسلامی امام راحل درست بوده است، بدبخت هستند برخی از مسئولان و کسانی که در داخل کشور هنوز انقلاب امام راحل را باور نکردند. آنها باطن و نور ندارند. امید که خداوند این انقلاب را هرچه زودتر زمینه‌ساز ظهور قرار دهد. عصر فطرت انسانی فرارسیده است.

 

کد خبر 1024560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha