تاثیر روحانیت و لباس طلبگی روز به روز در جامعه بیشتر می شود

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه عمامه نشان و نماد دین است، گفت: برخلاف تصور برخی افراد و با همه مشکلات، تاثیر روحانیت و لباس طلبگی روز به روز در جامعه بیشتر می‌شود و عبور و مرور ما با لباس طلبگی در جامعه، موثر و نشان دهنده پویایی و زنده بودن دین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت ‌الاسلام «حمید ایزدی» در مراسم عمامه‌گذاری ۴۲ طلبه حوزه علمیه خراسان با اشاره به دوران پهلوی و مبارزه این رژیم با روحانیت، گفت: در طول تاریخ اسلام و به خصوص در دوران معاصر، افراد زیادی می‌خواستند که این عمامه بر سر روحانیت نباشد و انواع و اقسام هجمه‌ها و شبهه‌ها را در این رابطه ایجاد کرده‌اند، از جمله اینکه در دوران پهلوی به بهانه لباس متحدالشکل سعی در نابودی لباس روحانیت داشتند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان افزود: عمامه نشان و نماد دین است و هر کجا که عمامه و لباس روحانیت باشد، تاثیرگذاری خاص خودش را خواهد داشت، برخلاف تصور برخی افراد و با همه مشکلات، تاثیر روحانیت و لباس طلبگی روز به روز در جامعه بیشتر می‌شود و عبور و مرور ما با لباس طلبگی در جامعه، موثر و نشان دهنده پویایی و زنده بودن دین است.

 

حجت‌الاسلام ایزدی با اشاره به روایتی از امام صادق (علیه‌السلام) در مورد عمامه بستن پیامبر(ص) به سر امیرالمومنین(علیه‌السلام)، عنوان کرد: این روایت نشان می‌دهد که عمامه‌گذاری از همان دوران پیامبر اکرم(ص) وجود داشته است.

 

وی  گفت: معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان در سال گذشته مراسم تلبس حدود هزار طلبه را برگزار کرد، اما در سال جاری بسیاری از برنامه های حضوری از جمله مراسمات تلبس تحت تاثیر کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی کمرنگ‌تر شده است.

کد خبر 1024649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha