ارسال پنج هزار جهیزیه به مناطق محروم به همت بنیاد احسان

سلیمانی از ورود ستاد اجرایی فرمان امام به موضوع ازدواج آسان خبر داد و گفت: با همکاری مجموعه های تولیدی و بانک ها امسال پنج هزار جهیزیه به مناطق محروم ارسال شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سلیمانی در نشست خبری رویداد ملی مثبت دو با اصحاب رسانه با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب بسیج را موتور پیشران تمام عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی عنوان کردند؛ با این تعریف تا زمانی که مسایل اجتماعی به گفتمان عمومی تبدیل نشود، نمی توانیم انتظار جهش در موضوعات مورد نظر و حل مشکلات جامعه را داشته باشیم.

 

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: برای پیشبرد انقلاب اسلامی و رسیدن به اهداف آن نیازمند آن هستیم که فرهنگ های غلط متاثر از رژیم گذشته را از میان برداریم. بر این اساس باید گفتمان های انقلابی در جامعه ایجاد شود.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب اظهار کرد: رهبر انقلاب بارها بر گفتمان عدالت خواهی در جامعه تاکید کردند و همین امر پس از گذشت مدتی با گفتمان سازی به مطالبه جامعه تبدیل شد. در حوزه خانواده و جمعیت نیز با توجه به منویات رهبر انقلاب و تعابیری که در این زمینه به کار برده اند، ما نیازمند ایده های مختلف با کنشگران مختلف اجتماعی هستیم تا بتوانیم موضوع خانواده و جمعیت را به گفتمان دغدغه جامعه تبدیل کنیم.

 

سلیمانی خاطرنشان کرد: باید با گفتمان سازی در موضوع جمعیت و خانواده به سمت نوآوری حرکت کنیم تا تمامی جریان های خلاق و نوآورانه در این زمینه فعال شوند؛ به طور مثال وقتی گفتمان علم و فناوری به گفتمان قالب کشور تبدیل شد با ورود جریان های نوآور و ریل گزاری مناسب بسیاری از مشکلات در این حوزه حل شد و ما توانستیم در مقابله با جهان استکبار دست برتر را در این حوزه کسب کنیم. در حوزه خانواده نیز در بسیج دانشجویی که پایه گذار این حرکت است، سعی کردیم با مشارکت بنیاد احسان (ستاد اجرایی فرمان امام) در این زمینه ورود کنیم و موضوع جمعیت و خانواده را به سمت حل مسئله پیش ببریم.

 

مدیرعامل بنیاد احسان با اشاره به نقش رسانه در تقویت و جریان سازی موضوع جمعیت و خانواده اظهار کرد: اگر جریان نوآورانه و خلاق در حوزه خانواده فعال شود، قطعا رسانه نیز به همین سمت سوق می یابد. در این صورت است که فضای تنفسی جامعه به سمت ایده های نو در حوزه جمعیت و تشکیل خانواده حرکت می کند.

 

وی با اشاره به ورود بنیاد احسان (ستاد اجرایی فرمان امام) به موضوع ازدواج آسان یادآور شد: ستاد احسان در این حوزه تمرکز ویژه داشته و امسال توانستیم با توجه به همکاری با بانک ها و مجموعه های تولیدی پنج هزار جهیزیه را به مناطق محروم ارسال کنیم.

 

وی گفت: مسئله جهیزیه می تواند در افزایش انگیزه جوانان به ازدواج کمک کند.

 

وی با اشاره به تاثیرگذار بسیج دانشجویی در مطالبه گری مردم و حل مشکلات جامعه یادآور شد: در موضوع افزایش وام ازدواج این تلاش بسیج دانشجویی بود که ابتدا این موضوع را در قالب یک جریان مطرح کرد و هسته های بسیج دانشجویی در این زمینه فعالیت کردند و پس از آن شاهد افزایش وام ازدواج در سطح جامعه بودیم. هسته های بسیج دانشجویی می توانند در رویداد ملی مثبت دو (در حوزه مسایل خانواده و جمعیت) موثر بوده و سطح بلوغ و تفکر اجتماعی را به این سمت سوق دهند.

 

کد خبر 1024662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha