صدا و سیما می تواند در کنار مسجد و مدرسه سرود را ارتقا دهد

یکی از شعرای آلبوم سرود «تا قله» گفت: شناسایی استعدادهای سرود در مدرسه و مسجد بسیار ارزشمند است و صدا و سیما می تواند در ادامه کیفیت آثار را ارتقا دهد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری آلبوم سرود «تا قله» ظهر امروز یکشنبه با حضور بشیر بی آزار، مدیر تولیدات دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما،احمد مداحی مدیر مرکز رسانه ای و عملیات ویژه سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از عوامل  تولید این آلبوم   در دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما برگزار شد.

 

در این نشست «محمد رسولی» یکی از شاعران آلبوم «تا قله» با اشاره به اینکه باید با توجه به ظرفیت بالای سرود نگاه جدی تری به این حوزه داشت، گفت: متاسفانه هنوز دم دستی ترین اتفاقات در زمینه سرود  پیش می‌آید که  همین به ظرفیت سرود در کشور ضربه می زند.

 

این شاعر تصریح کرد: شناسایی استعدادهای سرود در مدرسه و مسجد بسیار ارزشمند است و صدا و سیما می تواند در ادامه کیفیت آثار را ارتقا دهد. بنابراین مجموعه‌هایی چون دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما می‌توانند کمک خیلی خوبی به ارتقای کیفیت سرود داشته باشد.

 

محمد رسولی با بیان اینکه باید برای  آلبوم سرود «تا قله» تصویر سازی فکر شده ای انجام شود گفت:  باید برای تصویر سازی این اثر تامل کرد تا باعث بهتر دیده شدن آلبوم باشیم.

 

این شاعر درباره تفاوت  نوشتن سرود  و ترانه اظهار کرد:شعر سرود متفاوت است و شاید در ظاهر هردو زبان فولکلوریک و یک قالب باشد اما واقعا وقتی به جنس صدا و سرود فکر می شود مرز باریکی بین فخیم و سخیف بودن شعر ایجاد می شود چون شعر توسط گروه سرود نوجوانان خوانده می شود باید با زبان ساده تر گفته شود. به همین دلیل فکر و وقت بیشتری به نسبت ترانه از شاعر می گیرد و سعی کردم ساده گذر نکنم و انشالله که کار مقبولی باشد.

کد خبر 1024693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha