تلاش برای جبران خسارت سرمازدگی کشاورزان فارس

رحیمی گفت: سرمازدگی امسال به بخش کشاورزی فارس خسارت یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی وارد کرده است و برای ارائه پوشش‌های بیمه‌ای و کمک‌ها و تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان در تلاش هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت‌الله رحیمی»، (امروز یکشنبه 19 بهمن) در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی در فارس به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور گفت: موضوع آب در بخش کشاورزی از مشکلات اساسی به شمار می رود.

استاندار فارس افزود: حفظ و جلوگیری از فرسایش خاک از مواردی است که می تواند یک کشاورز را برتر کند و در حوز کشاورزی افرادی برتر هستند که برای حل مشکلات و دستیابی به استاندارد تلاش می کنند.

وی اضافه کرد: توجه به روند کشاورزی، پیش از کاشت محصولات تا برداشت به شکلی که موجب کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و اشتغال شود حائز اهمیت است.

رحیمی با تاکید بر لزوم برخورداری از دانش روز در حوزه کشاورزی بیان کرد: لازم است تا توان استفاده از نظریه‌ها و دیدگاه‌های متخصصان علم، دانش فناوری و تکنولوژی را در خود ایجاد کنیم.

استاندار فارس با اشاره به وقوع سرمازدگی در فارس گفت: سرمازدگی امسال به بخش کشاورزی فارس خسارت یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی وارد کرده است و برای ارائه پوشش‌های بیمه‌ای و کمک‌ها و تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان در تلاش هستیم.

«حسین پژمان» نیز در این مراسم با اشاره به انتخاب کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در فارس گفت: این بر اساس فرایند یک ساله انجام شده که منجر به انتخاب ٩٨ نفر در استان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: هفت نفر از افراد برتر بخش کشاورزی فارس در فهرست نمونه کشوری نیز قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: استفاده از فنون نوین کشاورزی و سیستم آبیاری نوین، جهش در تولید، ارتقای کیفیت و ... موجب انتخاب این 98 نفر در استان شده است.

کد خبر 1024734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha