کارت ملی جایگزین دفترچه درمانی تامین اجتماعی خواهد شد

کشاورز گفت: از اول اسفند ۹۹ صدور دفترچه های درمانی متوقف می‌شود و کارت ملی جایگزین دفترچه درمانی تامین اجتماعی خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم کشاورز»، (امروز یکشنبه 19 بهمن) از جایگزینی کارت ملی دفترچه درمانی تامین اجتماعی خبر داد و به خبرنگاران گفت: از اول اسفند 99 صدور دفترچه های درمانی متوقف می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس افزود: تمامی افراد تحت پوشش سازمان می‌توانند در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی و درمانی بدون ارائه دفترچه و تنها با ارایه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی خود احراز هویت ‌شده و خدمات را دریافت ‌کنند.

وی اضافه کرد: چاپ دفترچه های کاغذی از اول اسفند متوقف خواهد شد و بیمه شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آنها به پایان می‌رسد نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند اما صفحات سفید موجود در دفترچه‌های کاغذی بیمه شدگان کماکان معتبر و قابل استفاده خواهد بود.

کشاورز تاکید کرد: تمامی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی بایستی قبل از مراجعه به مراکز درمانی نسبت به استعلام استحقاق درمان خود اقدام و از پوشش بیمه ای اطمینان حاصل کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس در ادامه به معرفی روشهای استعلام استحقاق درمان پرداخت و اعلام کرد: بیمه شدگان می توانند  با مراجعه به سایت es.tamin.ir و یا با شماره گیری#1420*4* یا #1666* بوسیله تلفن همراه از وضعیت پوشش بیمه ای خود مطلع شوند.

کد خبر 1024753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha