دست های بخشنده روستاییان گیلانی در جمع آوری۱۰ هزار بسته معیشتی

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه از ظرفیت روستا در بخش تولید و زکات بهره گرفته شود گفت: جمع آوری ۱۰ هزار بسته معیشتی از ۲ هزار روستای گیلان اقدامی ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز (دوشنبه، ۲۰ بهمن ) در آیین توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی گیلان در مصلی رشت اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت زکات در جامعه یکی از راهکارهای مقابله با بحران ها و کمک به آسیب دیدگان است.


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه زکات جهاد فی سبیل الله است گفت: نماز و زکات در کنار یکدیگر در جامعه مهیا می شود، جامعه ای که به نماز توجه دارد مطمنا در پرداخت زکات نیز فعال است.


آیت الله فلاحتی اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از دیگر واجبات است که در کنار نماز و زکات بدان اشاره شده است.


وی به ظرفیت مسجد و برکات آن اشاره کرد و ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت مساجد می توان آسیب های جدی در بحران ها و فقر و تهیدستی در جامعه را کاهش داد.


نمایتده ولی فقیه در گیلان به ظرفیت های بالای تولیدی در روستاهای استان پرداخت و تصریح کرد: جوانان و بانوان در روستاها می توانند با بهره گیری از توان تولیدی زمینه کسب و کار را فراهم کرده و بی نیاز از کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی باشند.


آیت الله فلاحتی از اجرای طرح زکات هر روستا ۵ بسته معیشتی اشاره و اظهار داشت: در این طرح ۱۰ هزار بسته معیشتی از ۲ هزار روستای گیلان جمع آوری شده است.

کد خبر 1025045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha