تشکیل شورای زکات در ۲ هزار روستای گیلان / ۲۸ میلیارد تومان جمع آوری شد

اهرابی از جمع آوری ۲۸ میلیارد تومان زکات در گیلان خبر داد و گفت: در ۲ هزار روستای گیلان شورای زکات برای کمک به فقرا تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌عباس اهرابی» امروز (دوشنبه، ۲۰ بهمن ) در آیین توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی گیلان در مصلی رشت اظهار کرد: کمیته امداد گیلان بسیاری از افراد کم درآمد و بی بضاعت گیلان را تحت پوشش قرار داده است.



مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره ) گیلان با بیان اینکه کمیته امداد طی ۲ سال گذشته ۱۱۶ هزار نفر در استان را تحت پوشش داشت گفت: اکنون این آمار به ۱۲۶ هزار نفر افزایش یافته است.‌

 


وی با بیان اینکه شورای زکات گیلان در ۲ هزار روستای استان تشکیل شده است ادامه داد: امسال ۲۸ میلیارد تومان توسط این شوراها جمع آوری شده است که نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد تا کنون رشد داشته است.

 


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره ) گیلان با تاکید بر اینکه گیلان زکات واجب ندارد افزود: از مبالغ جمع آوری زکات در حوزه جهیزیه، تبلت، گوشی همراه و مرمت و بازسازی مسکن و آزادی زندانیان بهره گرفته می شود.

 


وی اضافه کرد: امسال ۲۰۵ میلیون تومان به کمیته امداد گیلان تعلق گرفته است و که در حوزه های مربوطه هزینه شده است.

 


اهرابی به بحران کرونا ویروس پرداخت و خاطرنشان ساخت: ۲۰ میلیارد تومان نیز در بحران کرونا ویروس جمع آوری و توزیع شد.



مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان ادعان داشت: توزیع بسته های معیشتی همچنان تا پایان کرونا ویروس ادامه دارد زیرا بسیاری از کسب و کارها در این بحران با چالش های جدی مواجه شده اند و امیدواریم با کمک های نوع دوستانه بتوانیم کمکی به این قشر داشته باشیم.‌


اهرابی با اشاره به کمک‌های حمایتی کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: در این مدت، ۳۶ فقره جهیزیه به ارزش ریالی ۴۴۸ میلیارد تومان برای مددجویان کمیته امداد تامین شد.



وی با بیان اینکه چهار هزار و ۷۰۰ بیمار دارای‌ بیماری صعب‌الاعلاج تحت پوشش کمیته امداد استان هستند اعلام کرد: این نهاد در زمینه احداث مسکن مددجویان بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان و در بازسازی و مرمت مسکن نیز حدود ۲۶۱میلیون‌ تومان پرداخت کرده است.






کد خبر 1025072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha