درخواست رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر راه برای ایجاد بندر خشک در کرمان

پورابراهیمی با اشاره به اینکه کرمان امروز یک شاهراه مبادلاتی است و درخواست ایجاد مرکز لجستیک و بندر خشک در کرمان را داریم؛ تصریح کرد: کرمان می تواند پیشانی توسعه اقتصادی کشور بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی، دوشنبه(۲۰ بهمن) در آیین افتتاح پروژه های توسعه فرودگاه کرمان از جمله افزایش ترمینال پروازهای داخلی با اشاره به اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی حضور عشاق داخلی و بین المللی به استان افزایش یافته و قطعاً با رفع شرایط کرونا به مراتب بیش از وضعیت موجود خواهد شد، تأکید کرد: به همین جهت توسعه ترمینال پروازهای خارجی هم در دستور کار قرار بگیرد.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سال ۹۲ پیگیری وضعیت فرودگاه های استان هستم زیرا کرمان هاب حمل و نقل هوایی جنوب شرق کشور است؛ در خصوص طرح ملی مسکن هم با بیان اینکه تحرک خوبی در کشور فراهم شده؛ اظهار کرد: مجلس کمک به تأمین مالی مسکن را در دستور کار قرار داده و همه ظرفیت ها به کمک این طرح آمده است.

 

 

وی ادامه داد: ۳۵۰۰ واحد مسکن که امروز افتتاح می شود بخشی از نیاز ما را پوشش می دهد در حالیکه سالانه ۸ هزار واحد مسکونی در استان نیاز داربم و بعد از توقف مسکن مهر یک تقاضای انباشته در مرکز استان ایجاد کرد که ما پاسخگو نیستیم و تقاضا داریم نسبت به این بخش اقدامات ویژه ای انجام دهید.

 

 

پورابراهیمی با بیان اینکه مرحله دوم انتقال آب از خلیج فارس به استان های خراسان جنوب و رضوی از مرکزیت کرمان انجام می شود که تخصیص قابل توجهی برای آب شرب کرمان و شهرهای پیرامونی ایجاد خواهد شد؛ گفت: پیش بینی می شود این طرح حدود ۴ سال با ۴۷ هزار میلیارد تومان و از شهرهای شمالی استان عبور کند.

 

 

وی در خصوص حاشیه نشینی هم گفت: حاشیه نشینی در کرمان زیاد است و باید از اعتبارات بخش فرسوده استفاده و حاشیه اصلاح و جابجایی انجام شود.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور با درخواست این مطلب که از ظرفیت ماده ۵۶ برای جاده کرمان- راور-دیهوک استفاده شود تا ۳۰ کیلومتر مد نظر زیر بار حمل و نقل برود؛ اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه استفاده از ظرفیت این ماده در استان آماده امضا است تا این تفاهم نامه نهایی شود زیرا این محور راهبردی است و کرمان را به استان های خراسان جنوب و رضوی مرتبط می کند.

 

 

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه کرمان امروز یک شاهراه مبادلاتی است و درخواست ایجاد مرکز لجستیک و بندر خشک در کرمان را داریم؛ تصریح کرد: کرمان می تواند پیشانی توسعه اقتصادی کشور بشود.

 

 

کد خبر 1025077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha