۹۹ درصد مردم تالش غربالگری شدند

حیدرنیا با بیان اینکه در مرحله اول طرح شهید سلیمانی ۹۹ درصد از مردم شهرستان تالش غربالگری شدند، گفت: در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی، ۲ هزار و ۳۶۱ سالمند غربالگری شده و طرح ادامه دارد.

«بختیار حیدرنیا» امروز(دوشنبه، ۲۰ بهمن) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی برای کنترل اپیدمی کرونا ویروس ۹۹ درصد مردم تالش غربالگری شدند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش با بیان اینکه در قالب اجرای این طرح موارد مثبت مبتلایان به کووید ۱۹ با مشارکت خوب سپاه و بسیج و همکاران بهداشت شناسایی شدند، افزود: به همت و کمک خیرین افراد مبتلا به کرونا ویروس قرنطینه خانگی شدند.

 

وی تصریح کرد: در سایه این تلاش ها و فعالیت های صورت گرفته تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان تالش از حدود ۹۰ نفر به پنج نفر رسید.

 

حیدرنیا با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح شهید سلیمانی از ۱۲ بهمن با هدف غربالگری سالمندان و شناسایی سالمندان آسیب پذیر آغاز شده است، گفت: تا امروز در قالب اجرای این طرح ۲ هزار و ۳۶۱ سالمند غربالگری شده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش تعداد افراد غربالگری شده آسیب پذیر را ۳۷۶ نفر اعلام کرد و افزود: در این غربالگری هشت مورد تست از سالمندان انجام و هشت فرد مشکوک به کووید ۱۹ نیز شناسایی شدند.

 

وی با بیان اینکه در این مرحله چهار نفر بستری شدند، تصریح کرد: در قالب این طرح همچنین ۳۲ سالمند نیز در منزل تحت مراقبت هستند.

 

حیدرنیا خاطرنشان کرد: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی شهرستان تالش مقام نخست استان گیلان را در اجرای طرح کسب کرد.

کد خبر 1025103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha