هنوز تصمیمی برای تولید انبوه واکسن کووپارس گرفته نشده است

اسحاقی با اعلام اینکه موسسه سرم سازی رازی موفق به تولید واکس کووپارس شده است گفت: هنوز تصمیمی برای تولید انبوه واکسن کووپارس گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « علی اسحاقی» طی نشستی با اصحاب رسانه که دوشنبه 20 بهمن در سالن سرم سازی رازی کرج برگزار شد گفت: واکسن کورنا در قالب مطالعات پیش بالینی بر جوندگان آغاز شد.

 

رئیس موسسه سرم سازی رازی افزود: گام دوم تست واکسن کرونا بر 25 میمون سبز آفریقایی انجام که طی آن نتایج حاصله مثبت و اطلاعات به صورت کامل جمع آوری و بررسی شد.

 

وی با اشاره به اینکه از دیگر واکسن های تولید شده طی یکسال اخیر واکسن فلج اطفال بود که در تیرماه سال جاری نتایج به وزارت بهداشت ارسال و متناسب با آن 27 واکسن در دی ماه مصوبه کمیته اخلاق را به منظور تولید ورود به آزمون بالینی دریافت کردند.

 

وی ادامه داد: در زمینه واکسن کرونا منتظر صدور مجوز سازمان غذا و دارو هستیم در این راستا داوطلبان می توانند با پاسخگویی به پرسشنامه مربوط بر روی سایت نسبت به دریافت این واکسن اقدام کنند.

 

به گفته اسحاقی، تصمیمی برای تولید انبوه واکسن کووپارس گرفته نشده است و منتظر اجرای فاز دوم مطالعات بالینی واکسن کرونا هستیم.

 

وی اظهار کرد: به منظور تولید واکسن موسسه سرم سازی رازی به دنبال سیاسی کاری نیست و برای تزریق واکسن نیز اعتقادی به شوبازی و دعوت خبرنگاران نداریم.

 

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در جریان تولید واکسن کرونا موسسه کرونا متحمل شد و بار تهمت آن را شنید این بود که واکس انگلیسی است ولی در همین جا اعلام می داریم که دانش و علم تولید واکس کووپارس مختص به موسسه رازی است.

 

 

کد خبر 1025138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha