افتتاح ۳۵۰ میلیارد تومانی پروژه های شرکت عمران شهر جدید صدرا به مناسبت دهه فجر

حاجی پور گفت: شرکت عمران شهر جدید صدرا به مناسبت دهه مبارک فجر در اسفند ۹۹ افتتاح پروژه های خود را به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان در پیش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خلیل حاجی پور»، امروز (دوشنبه 20 بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به عملکرد شرکت عمران شهر جدید صدرا و با تبریک ۲۲ بهمن گفت: امیدواریم تلاش شرکت عمران صدرا در یک سال قبل مایه خیر و برکت و ارتقای سطح سکونت در شهر صدرا باشد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا ادامه داد: تمرکز شرکت عمران صدرا در سالهای اخیر بر روی بهبود و توسعه حمل و نقل درون و برون شهری بوده و پنج پروژه مهم را مورد اجرا قرار داده است.

وی اضافه کرد: بزرگراه «شهید سلیمانی» موجب اتصال شهر جدید صدرا به شیراز از باجگاه شده است که باند رفت آن در تابستان 99 به مرحله بهره برداری رسید.

حاجی پور اعلام کرد: برای تکمیل باند برگشت این بزرگراه نیز عملیات شبانه روزی در حال انجام است و بزرگراه «شهید سلیمانی» به طور کامل در دهه اول اسفند جاری به بهره برداری خواهد رسید و برای آن  ۷۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران صدرا تامین هزینه شده است.

وی با تاکید تعریف پروژه و به ثمر رسیدن آن را در دوره فعالیت یک مدیر را مایه خوشبختی دانست و عنوان کرد: این پروژه در مدت  ۲ سال و نیم به بهره برداری کامل می رسد و با طول پنج و نیم کیلومتر در کاهش بار ترافیک نقش موثری دارد.

حاجی پور ادامه داد: ابر پروژه دیگری که در شهر صدرا و بیش از ۲۰ سال مطالبه به انجام می رسد، بزرگراه «قره پیری» است که امکان اتصال صدرا به شیراز را فراهم می کند و فاز یک صدرا به روستای «جوادیه» و بزرگراه «شهید محلاتی» وصل می شود.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه یک ماه پیش شروع شده و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه است که در هفته اول اسفند عنلیات اجرایی به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

حاجی پور تاکید کرد: طول پروژه نیز ۹ کیلومتر است و پروژه مشترک بین شهرداری صدرا و شیراز است که ۴۵ درصد در محدوده شیراز بوده و طی ۲ سال به بهره برداری خواهد رسید و توافق با مالکان انجا شده اما هنوز هیچ کاربری پیرامون بزرگراه تعریف نکرده ایم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به سومین پروژه در حوزه توسعه حمل و نقل در صدرا گفت: مسیر دسترسی سوم، بزرگراه «بوعلی سینا» است که صدرا به شیراز را از طریق «دوکوهک» به طول سه و نیم کیلومتر متصل می کند و با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبار  ۳۵ میلیارد تومان در حال انجام است.

حاجی پور افزود: بزرگراه «بوعلی سینا» در بهار یا تابستان سال آینده به طور کامل به انجام خواهد رسید و به دلیل اینکه بخشی از پروژه در حریم شهرداری شیراز بود و اولویت شهرداری شیراز نبود اندکی به طول انجامید و کل محور به حریم شهر صدرا الحاق شد.

وی اضافه کرد: اتصال صدرا از طریق بزرگراه «بوعلی سینا» به آزاد راه اصفهان-شیراز و مسیر بیضا انجام خواهد شد.

حاجی پور با اشاره به تنها راه دسترسی شهر صرا به صورت 2 طرفه گفت: تنها دسترسی موجود محور خلیج فارس است که با اعتبار ۱۰ میلبارد تومان روکش آسفالت می شود و باند رفت آسفالت شده و باند برگشت نیز از اسفند شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: آخرین پروژه نیز در این حوزه، اتصال صدرا به آزاد راه اصفهان-شیراز است که با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار، صدرا از میدان فرهنگ به آزاد راه متصل می شود که موجب توسعه شهر صدرا خواد شد.

حاجی پور اعلام کرد: قطار شهری شیراز به صدرا نیز در ایستگاه راه آهن فعلی نهایی شده و شروع عملیات اجرایی متروی صدرا در سال آینده با یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار و پیش بینی زمان پنج ساله برای اتمام خواهد بود.

وی ادامه داد: شرکت عمران شهر جدید صدرا همچنین برای تقویت ناوگان اتوبوس رانی شهر صدرا 15 میلیارد تومان به شهرداری صدرا کمک کرده است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا از افتتاح تصفیه خانه صرا خبر داد و گفت: این تصفیه خانه فردا با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می شود و ۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به آبفا برای اجرای این تصفیه خانه داشتیم که در حل مسایل زیست محیطی و افزایش کیفیت زندگی در صدرا وثر واقع خواهد شد و ۴۰ درصد جمعیت صدرا را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: تفاهم با آبفا برای توسعه زیرساخت آب و فاضلاب در صدرا به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان منعقد کرده ایم که ۵۰ درصد از هزینه را هر یک از طرفین تامین می کند.

حاجی پور اعلام کرد: با این تفاهم نامه، کلنگ تصفیه خانه غرب صدرا نیز در اردیبهشت 1400 زده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به عمده ترین پروژه های صدرا گفت: سالن ورزشی بین المللی چندمنظوره صدرا در اسفند امسال به بهره برداری خواهد رسید که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است و دارای سونا و جکوزی، کفپوش استاندارد بین المللی، جایگاه تماشاگران وی آی پی و ۲ هزار صندلی و ... است.

وی افزود: این سالن ورزشی ظرف ۲ سال ساخته شد و امیدواریم همزمان با افتتاح بزرگراه «شهید سلیمانی» به بهره برداری برسد و میزبانی هندبال مسابقات آسیا و ... را نیز پیگیری می کنیم.

حاجی پور اضافه کرد: کتابخانه صدرا در آبان امسال با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان کلنگ زنی و بزرگترین کتابخانه عمومی استان خواهد بود و خوشبختانه در شرکت عمران صدرا، کلنگ زنی بدون پشتوانه انجام نمی شود که موجب جلب اعتماد عمومی شده است.

وی عنوان کرد: برای احداث مجتمع قضایی در صدرا، شرکت عمران صدرا ۵۰ درصد هزینه را تقبل کرده است و برای احداث اداره ثبت اسناد و ثبت احوال صدرا علاوه بر تحویل زمین کمک به تامین ۵۰ درصد هزینه ها نیز کرده ایم که سال آینده عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

حاجی پور افزود: در زمینه فضاهای آموزشی، ۱۵ مدرسه را شرکت عمران صدرا تا کنون تحویل داده است و ۲ مجتمع آموزشی دیگر را شروع کرده که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا مهر آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: شرکت عمران شهر جدید صدرا به مناسبت دهه مبارک فجر در اسفند 99 افتتاح پروژه های خود را به ارزش  ۳۵۰ میلیارد تومان در پیش دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسکن مهر گفت: مسکن مهر مزایا و ضعف هایی داشت و بسیاری که امید خانه دار شدن نداشتند را خانه دار کرد و شاخص عدالت در دسترسی به مسکن را ارتقا داد اما در کیفیت ساخت، توجه صرف به مسکن به معنای ساختمان و بدون توجه به خدمات مورد نیاز بود.

حاجی پور ادامه داد: اما اقدام ملی مسکن، قیمت تمام شده است و بهترین گزینه در شرایط فعلی بازار برای خانه دار شدن است که ۲۵ هزار واحد سهم صدرا بوده و بیش از ۵۰ درصد تعهد استان در شهر صدراست.

وی با اشاره به احداث شهرها و شهرک های جدید در استان فارس بیان کرد: دومین شهر جدید استان در لامرد با نام شهر جدید «تابناک» تصویب شده و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان اولین پروژه آن را شروع خواهیم کرد.

حاجی پور افزود: ۱۲ منطقه پیرامون شیراز را مطالعه کردیم که به چهار نقطه برای احداث شهرک های جدید رسیده ایم و شامل کهمره سرخی، داریون و مسیر شیراز-مرودشت است و امیدواریم سال آینده وارد این پروسه شویم.

کد خبر 1025153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha