۳۵ پروژه با اعتبار ۲۱۲ میلیارد تومان در گچساران افتتاح و کلنگ زنی شد

در نهمین روز از دهه فجر ۳۵ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی به مناسبت دهه فجر و چهل و دومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در شهرستان گچساران افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، این طرح ها و پروژه ها با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و مسئولین شهرستانی افتتاح و کلنگ زنی شد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مدیران استانی در بدو ورود به شهرستان گچساران با حضور در گلزار شهدای این شهر و با قراعت فاتحه، غبار رویی و نثار گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
احد جمالی با حضور در خانواده «شهید محمد متینی» در روستای دژسلیمان گچساران یاد و خاطره این شهید، شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و امام شهیدان را گرامی داشت.
فرماندار شهرستان گچساران هم در آیین افتتاح و کلنگ زنی هشت پروژه به نیابت از دیگر پروژه های این شهرستان گفت: ۳۵ پروژه عمرانی و اقتصادی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در نهمین روز از دهه فجر در این شهرستان افتتاح و کنگ زنی شد.
علی رضا اتابک اظهار داشت: طرح‌ های بهره برداری شده در بخش‌ های مختلف زیرساخت‌های برق، آب، ورزش، بهداشت، کشاورزی، راه، صنعت، آموزش  و بهداشت و درمان در مناطق شهری و روستایی است.
اتابک، کل اعتبار هزینه و برآورده شده برای این تعداد  طرح و پروژه را افزون بر ۲۱۲ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان عنوان کرد.
وی مجموع اشغالزایی ایجاد شده و پیش بینی شده این پروژه ها را ۵۷۱ نفر برشمرد.
فرماندار گچساران اظهار داشت: از مجموع پروژه های این شهرستان ۲۷ پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان و اشتغال زایی ۵۳۸ نفر افتتاحی است.
اتابک تصریح کرد: یک پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۳۳ نفر کلنگ زنی است.
به گفته فرماندار شهرستان گچساران، همچنین هفت طرح در بخش اقتصادی با اعتباری بیش از ۲۲ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاحی است.
فرماندار شهرستان گچساران از افتتاح بیمارستان نرگسی گچساران خبر داد و گفت: این بیمارستان با ۱۲۳ میلیارد تومان هزینه از مهم ترین پروژه های افتتاحی این شهرستان در دهه فجر انقلاب اسلامی است. 
وی، موزه نفت گچساران، پارکینگ خورشیدی دانشکده نفت و گاز گچساران، احداث مدرسه آبکل، احداث خانه بهداشت روستای بن پیر و توسعه و اصلاح و بهینه سازی شبکه برق سه روستا، احداث فیدر شبکه برق و طرح بندهای رسوبگیر سنگی گابیونی و بندهای سنگی و ملاتی را برخی از این پروژه ها برشمرد.
فرماندار گچساران، اجرای فاز اول طرح اقدام ملی مسکن ۲۸۸ واحدی، احداث سالن ورزشی چند منظوره بانوان ناصر آباد، احداث چمن مصنوعی پشه کان، آبرسانی به روستای دژسلیمان، اجرای ۲,۶ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب دو گنبدان را از دیگر این پروژه ها عنوان کرد.
اتابک سالن ورزشی روستای پادوک، پارک شهید رجایی گچساران، احداث بلوار رز ۳۰ دستگاه بنیاد شهید، بلوار شهید فخری زاده پاسداران، احداث پارک محله ای شهرک معلم، احداث پارک محله ای شهرک رادک، پیاده رو سازی خیابان اصلی رزمندگان را از دیگر این پروژه ها بیان کرد. 
فرماندار گچساران، پرورش شتر مرغ گوشتی ۵۰۰ راسی، شرکت تولید بذر با تولید ۱۲۰ تن روزانه، کارخانه تولید دستمال کاغذی، واحد تولیدی پنجره پی وی سی، مجتمع خدمات رفاهی و طرح بازیافت را از مهمترین طرح های اقتصادی افتتاحی برشمرد.

کد خبر 1025179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha