توزیع ۱۳ هزار پنل خورشیدی بین عشایر کشور

علائی مقدم از توزیع ۱۳ هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی تا پایان امسال بین عشایر کشور خبر داد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ پنل بین عشایر استان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « شاهپور علائی مقدم» امروز (19 بهمن) در مراسم افتتاح فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه شهرستان نهبندان اظهار کرد: جمعیت عشایری کشور یک میلیون و 200 هزار نفر است.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه 60 درصد عشایر در مناطق جغرافیایی کشور پراکنده شده اند، گفت: عشایر با استراتژی کوچ، همت بالایی داشته و نماد اقتصاد مقاومتی هستند.

 

علائی مقدم با بیان اینکه تحولات زیادی طی هفت سال گذشته در حوزه عشایری رخ داده است، گفت: باید در راستای افزایش شاخص‌های برخورداری جامعه عشایر تلاش کنیم تا عشایر در اقتصاد، معیشت و تولید موفق عمل کنند.

 

وی تصریح کرد: با اذن ویژه مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق ذخیره ارزی برای اجرای پروژه‌های حوزه عشایر موافقت شده است تا شغل و تأمین آب شرب انسان و دام محقق شود.

 

رییس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: سال گذشته از محل صندوق ذخیره ارزی با اعتبار 254 میلیارد تومان در کشور پروژه آبرسانی به جامعه عشایری اجرا شد و امسال هم 288 پروژه عشایری با اعتبار 135 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

 

علائی مقدم با بیان اینکه خراسان جنوبی بیشترین اعتبارات را در حوزه آبرسانی جذب کرده است، گفت: تاکنون 35 میلیارد تومان برای آبرسانی در جامعه عشایری استان خراسان جنوبی هزینه شده است.

 

وی شاخص برخورداری آب سالم و پایدار عشایر قبل از انقلاب پنج درصد عنوان کرد و گفت: این رقم 40 سال بعد از انقلاب به 43 درصد رسیده که با اذن مقام معظم رهبری و عنایت دولت و تصویب مجلس در عرض دو سال شاخص برخورداری به 63 درصد رسیده است.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران از راه اندازی 400 خانه بهداشت در کشور خبر داد و افزود: از این تعداد هشت خانه بهداشت مربوط به استان خراسان جنوبی بوده و پنج خانه بهداشت نیز به زودی تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

 

علائی مقدم گفت: تاکنون 1.5 میلیون نفر از روستاییان و عشایر تا پایان سال از بیمه اجتماعی رایگان برخوردار می ‌شوند.

 

وی به کاهش بارندگی در خراسان جنوبی به میزان 55 درصد اشاره کرد و افزود: به  دلیل کاهش بارندگی  500 تن نهاده و خوراک دام در اختیار استان قرار می گیرد.

 

 

کد خبر 1025215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha