۴۲ سال اقتدار انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف

انقلاب اسلامی در طول این ۴۲ سال افتخارات و دستاوردهای زیادی داشته و در عرصه های مختلف قدرت خود را به رخ جهانیان کشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ 22 بهمن ماه 57 با مشارکت اقشار مختلف مردم انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و رژیم شاهنشاهی پهلوی سرنگون شد.

 

هرساله ایام الله دهه فجر از 10 تا 22 بهمن ماه برنامه ها و جشن های زیادی برپا و در روز 22 بهمن ماه راهپیمایی عظیم و با شکوهی با حضور پررنگ مردم در شهرها و حتی روستاها برگزار می شد.

 

 

امسال در چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم؛ انقلابی که مردم برای به وجود آمدن آن تلاش زیادی کرده و همچنین شهدای زیادی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند تا این انقلاب شکل بگیرد و استوار و پابرجا بماند.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه (10 بهمن) گفت: پیروزی انقلاب اسلامی تولد اقتدار ولایت فقیه به دست توانمند امام با حمایت مردم ایران اسلامی و از طرفی روز ورود شجاعانه امام به ایران اسلامی با شعارهای «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» است.

 

امام جمعه کرمان همچنین در ادامه به تفسیر کلمات «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» پرداخت و بیان کرد: «استقلال» یعنی آزادی ملت و حکومت از هرگونه زور و قلدری و رهایی از سلطه جهانخواران، «آزادی» یعنی حق تصمیم گیری و اندیشیدن در چهارچوب دستورات الهی، «جمهوری» یعنی توجه به خواست و رای مردم در تصمیم های مهم کشور و «اسلامی» یعنی حرکت تصمیم گیری در سایه اسلام و دستورات خدا است؛ یعنی جمهوریت تحت سایه و لوای اسلام و دین خدا است.

 

وی ادامه داد: 40 سال بر این شعار ایستادیم و مقاومت کردیم و سختی ها را تحمل نمودیم و امروز در آغاز راه چهله دوم انقلاب اسلامی هستیم و زمزمه ها و حرف های احمقانه غربی ها را می شنویم که در دشمنی با ایران هیچ فرقی با قبل نکردند و آن ها دنبال برجام 2 و حذف نفوذ جمهوری اسلامی از منطقه هستند.

 

 

 

امسال ایام الله دهه فجر برای دومین سال متوالی است که خلا وجودی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را که برای کشور و پابرجا بودن انقلاب اسلامی به فرمان امامین انقلاب، چه در جبهه دفاع مقدس و چه در جبهه مقاومت ایثار و فداکاری های زیادی کرد را در خود احساس می کند.

 

هرساله 22 بهمن ماه راهپیمایی عظیمی با حضور مردم شکل می گرفت اما امسال با وجود شرایط موجود کشور از نظر شیوع ویروس منحوس کرونا ستاد ملی کرونا تصمیم بر این گرفت که حضور فیزیکی و راهپیمایی هرساله برگزار برگزار نشود و به صورت رژه خودرویی باشد.

 

در همین راستا حسین انجم شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: امسال  راهپیمایی خودرویی اولین تجربه ای است که انجام می دهیم و امیدواریم این مراسم باشکوه برگزار شود و این راهپیمایی در تمامی شهرستان ها و شهرها برگزار می شود و در شهر کرمان نیز این مراسم در مسیر هفت باغ از میدان اول تا کیلومتر 15 این محور که مسجد امیرالمومنین است برگزار می شود.

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با دعوت از مردم برای حضور در قالب کاروان خودرویی ادامه داد: خودروهای شرکت کننده راهپیمایی حتماً نمادهایی از پرچم جمهوری اسلامی، پوستر، تراکت و ... به همراه خود داشته باشند که مشخص باشد راهپیمایی یوم الله 22 بهمن است و خود ما هم در اول مسیر راهپیمایی توزیع اقلام راهپیمایی از جمله پرچم، پوستر، تراکت و ... را داریم.

 

وی با بیان اینکه مردم با حضور خود در راهپیمایی اولاً حمایت و پشتیبانی را از نظام جمهوری اسلامی اعلام می کنند و همچنین تجدید میثاق با آرمان های امام(ره) و منویات رهبری است، تاکید کرد: خودورهای شرکت کننده در راهپیمایی خودروهای سبک از جمله سواری، ون و... باشند و خودروهای سنگین از جمله کامیونت، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ... اجازه شرکت در راهپیمایی را ندارند.

 

 

 

انقلاب اسلامی در طول این 42 سال افتخارات و دستاوردهای زیادی داشته و در عرصه های مختلف قدرت خود را به رخ جهانیان کشیده است و امیدواریم امسال نیز همانند سال های گذشته روز پیروزی انقلاب اسلامی تیری بر چشم دشمنان باشد.

 

کد خبر 1025229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha