پیکر مرحوم آیت‌الله ضیاء‌آبادی در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) آرام می‌گیرد

پیکر حضرت آیت الله ضیاءآبادی، استاد برجسته اخلاق همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن از مقابل مسجد «علی‌بن الحسین(ع)» تشیع شده و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) آرام می‌گیرد.

«محمد شجیعی»، از نزدیکان حضرت آیت الله ضیاء آبادی در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از تشیع پیکر این استاد برجسته اخلاق در روز چهارشنبه، 22 بهمن و از ساعت ۸ صبح خبر داد و گفت: مراسم تشیع این استاد اخلاق و امام جماعت مسجد «علی بن الحسین(ع)» از مقابل این مسجد تا حسینیه قائمیه واقع در خیابان شریعتی انجام می شود.

 

وی بیان کرد: پیکر حضرت آیت الله ضیاء آبادی در جوار بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) آرام می گیرد.

 

گفتنی است، حضرت آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی، مفسر قرآن کریم و از علمای اخلاق و امام جماعت مسجد علی بن الحسین(ع) که به دلیل بیماری کرونا از چندی پیش در بیمارستان بستری بود، دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.

 

ایشان از اساتید اخلاق بود که بیش از ۳۰ سال امام جماعت مسجد علی بن الحسین(ع) در میدان قدس، خیابان دربند را عهده دار بود و در همین مسجد جلسات اخلاق برپا می کرد، اما از سه سال گذشته به دلیل کهولت سن و بیماری، امامت جماعت این مسجد را به حجت الاسلام «سبط» واگذار کرد.

 

ایشان از روحانیان و مبلغان موفق در امر وعظ و تبلیغ در تهران به شمار می رفت و چون سخنانش با چاشنی قرآن، روایت و مطالب آموزنده اخلاقی همراه بود، مشتاقان زیادی داشت. اخلاص، تواضع، عمل به گفتار، متانت و شیوایی سخن، و بهره گیری از ظرافت های اخلاقی و قرآنی از ویژگی های ایشان به شمار می رفت.

 

مهم آنکه در همه این فعالیت ها این عالم تراز انقلاب با محوریت مسجد عمل می کرد و جلسات درس و وعظ خود را در مسجد برپا می کرد.

 

کتب تفسیری زیادی از این عالم متقی به چاپ رسیده‌ است و هم چنین مباحث تفسیری و اخلاقی وی در قالب جزوه‌هایی با نام صفیر هدایت، صفیر ولایت و صفیر سعادت منتشر می‌شود.

کد خبر 1025395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha