آیت الله مکارم،  از احیاگران مکتب تشیع و اسلام هستند

وزیر اطلاعات گفت: آیت الله مکارم شیرازی بحق دیده بانی برای مکتب اسلام و از احیاگران مکتب تشیع و اسلام هستند و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نکردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،مراسم رونمایی از مجموعه دو جلدی  کتاب«آیت الله العظمی مکارم به روایت اسناد ساواک»از سوی مرکز بررسی اسناد تاریخی و اداره کل اطلاعات استان قم امروز(سه شنبه21بهمن) با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در این مراسم گفت: این کتاب یکی از صدها دوره کتاب های به روایت اسناد ساواک است که با هدف ترسیم مجاهدتهای بزرگ مردم استان ها و شهرستان ها در همراهی با امام خمینی تنظیم شده است.

 

وزیر اطلاعات گفت: انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت های تزلزل ناپذیر و رهبری امام گونه امام خمینی و همراهی های اقشار مختلف مردم بویژه دانشگاهیان و حوزوی است که سرمایه ارزشمندی برای انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه این اسناد اگر قرار بود همچنان در آرشیوهای وزارت اطلاعات بماند، اثری بر آنها مترتب نمی شد گفت:  وزارت اطلاعات تصمیم به انتشار این اسناد با هدف آگاهی بخشی به مردم جهت مبارزات انقلابیون گرفت.

 

حجت الاسلام علوی افزود: کتاب های اسناد به روایت ساواک منحصر در خود اسناد ساواک نیست بلکه یک کار حجیم و سنگین را به خود اختصاص می دهد که بدون بیوگرافی اقتصادی به افراد و شهرستان ها و اماکنی که ذکر شده و رخدادهای مورد اشاره قرار گرفته در این اسناد خیلی قابل فهم نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین علوی تاکید کرد: آیت الله مکارم شیرازی بحق دیده بانی برای مکتب اسلام و از احیاگران مکتب تشیع و اسلام هستند و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نکردند.

کد خبر 1025498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha