عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر باند دوم راه‌های خراسان جنوبی آغاز شد

عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر پروژه بزرگراهی با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، در دهمین روز از دهه فجر انقلای اسلامی امروز (۲۱ بهمن) عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر پروژه ساخت باند دوم راه‌های خراسان جنوبی با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

 

این پروژه‌ها شامل ۲۷ کیلومتر باند دوم در محور درح- ماهیرود و ۲۷ کیلومتر تکمیل قطعه ششم محور دیهوک - راور است. برای اجرای این پروژه ها ۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

 

محور ترانزیتی سربیشه - درح - ماهیرود ۱۳۵ کیلومتر طول دارد که در چارچوب دوبانده‌سازی این مسیر، ۱۰ کیلومتر آن افتتاح شده و ۵۳ کیلومتر نیز در دست اجراست. عملیات اجرای دوبانده سازی ۲۷ کیلومتر دیگر، امروز طی مراسمی در محل پایانه مرزی کلنگ‌زنی شد و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی، مابقی قطعات باقی‌مانده تا پایان سال جاری، تعیین تکلیف خواهد شد.

 

این جاده مواصلاتی به عنوان مهمترین و محوری‌ترین گذر مرزی شرق کشور و یک جاده بین المللی و روزانه معبر تردد بیش از ۸۰۰ دستگاه خودروی ترانزیتی است.

 

گفتنی است؛ همچنین وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار خراسان جنوبی از پایانه مرزی ماهیرود بازدید کرد تا راهکار‌های لازم برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی این پایانه مرزی را بررسی کند.

 

بهره‌برداری همزمان ۳۵ کیلومتر راه روستایی در استان، آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند - یونسی و افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از دیگر برنامه های ویزر راه و شهرسازی در خراسان جنوبی خواهد بود.

 

 

 

کد خبر 1025614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha