موافقت وزیر راه با ایجاد بندر خشک در کرمان/موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی می شود

ظرف یک هفته آینده مکان احداث بندر خشک و مرکز لجستیک کرمان در قالب گزارش تخصصی در نشست رئیس کمیسیون اقتصادی با وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمان نهایی شود و در ابتدای سال آینده و پس از اخذ مجوزهای لازم در مرکز استان عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ یک روز قبل و در آیین افتتاح پروژه های توسعه فرودگاه کرمان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد؛ دکترمحمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درخواست ایجاد مرکز لجستیک و بندر خشک در استان کرمان را مطرح کرد.

 

پورابراهیمی این درخواست را بنا به سنجش ظرفیت های استان که امروز شریان های مهم مبادلاتی از این استان می گذرد مطرح کرد.

 

پورابراهیمی علاوه بر درخواست شفاهی در این مراسم رسمی که با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد؛ درخواست کتبی خود را نیز تقدیم وزیر کرد و حالا تنها به فاصله یک روز؛ نماینده مردم کرمان و راور از موافقت وزیر راه با این پیشنهاد خبر داده است.

 

 

دکتر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد: وزیر راه و شهرسازی با درخواست مکتوب اینجانب برای راه اندازی مرکز لجستیک و بندر خشک در شهر کرمان موافقت کرد.

 

 

موافقت وزیر راه نیز با توجه به ظرفیت های حمل و نقل ریلی جاده ای و هوایی و دسترسی به مناطق جنوبی و آب های ازاد خلیج فارس از طریق استان های سیستان بلوچستان و هرمزگان و با توجه به حجم گسترده فعالیت های اقتصادی در بخش های معدنی صنعتی و کشاورزی استان کرمان اعلام شده است.

 

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس علاوه بر اعلام این خبر؛ افزود: استاندار کرمان نیز در پی موافقت وزیر راه و شهرسازی، مکان یابی برای حداث این دو مجموعه را در دستور کار قرار داده است.

 

 

پورابراهیمی گفته است؛ ظرف یک هفته آینده مکان احداث بندر خشک و مرکز لجستیک کرمان در قالب گزارش تخصصی در نشست رئیس کمیسیون اقتصادی با وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمان نهایی شود و در ابتدای سال آینده و پس از اخذ مجوزهای لازم این اقدام مهم و بزرگ اقتصادی در مرکز استان کرمان عملیاتی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1025632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha