اجرای ۱۱۱ طرح در گیلان از ابتدای دولت تدبیر و امید

نوبخت با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۱۱ طرح و پروژه برای گیلان اجرا شد اظهار کرد: بالغ بر ۲ هزار و ۶۷۹ میلیارد تومان برای این پروژه ها در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « محمدباقر نوبخت» امروز(سه شنبه، ۲۱بهمن ) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان با بیان اینکه
خواست و هدف استقلال کشور بر کسی پوشیده نیست گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از مستقل ترین کشورهای جهان است و این ویژگی با اهمیت شایسته ملتی است که ۴۲ سال برای آن مقاومت کرده و در برابر همه فشارها ایستادگی کرد.

 

معاون رئیس جمهوری و رییس برنامه و بودجه کشور توسعه کشور را از نکات مورد توجه امام راحل و مقام معظم رهبری در کنار اهداف انقلاب و آرمانهای اسلام دانست و افزود: همه دولت ها باید در این راستا با شتاب بیشتر پیش روند.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۱۱ طرح و پروژه برای گیلان اجرا شد اظهار کرد: بالغ بر ۲ هزار و ۶۷۹ میلیارد تومان برای این پروژه ها در نظر گرفته شد که پنج هزار و ۸۳ میلیارد تومان حدود ۱۹۰ درصد اعتبارات تحقق یافت.

 

نوبخت با تاکید بر اینکه باید با تلاش مسئولان فرجام خوبی برای این استان برجا بگذاریم افزود:  ۵۹ طرح و پروژه برای استان شناسایی شده که نیازمند ۲ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری است و قبل از پایان دولت دوازدهم تقدیم مردم گیلان می شود.

 

وی با بیان اینکه از این میزان سرمایه گذاری، تاکنون هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان پرداخت شد افزود: پروژه های بزرگی در حال اجراست. راه آهن طرح بزرگ ملی و منطقه ای است که ملاقات بین روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان با ریاست جمهوری اتفاق نمی افتد مگر اینکه این پروژه را مطالبه کنند.

 

وی از پرداخت ۱۵۹ میلیارد تومان به صورت نقدی طی هفته گذشته به پروژه راه آهن رشت_کاسپین خبرداد و اظهار کرد: همه استان ها برخوردار از این منابع ملی می شوند مانند راه آهن سنندج و ساماندهی رودخانه طغیانگر کشکان با جهار هزار میلیارد تومان اعتبار.



نوبخت  تاکید کرد: به منظور توسعه کشور،  ۲ اقدام برای توسعه عمرانی و طرح های تولیدی در راستای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت برای تمامی استان ها است.

 

وی خواستار تعامل همه مدیران استانی در اجرای پروژه های مهم شد و گفت: نباید از هیچ فرصتی برای اتمام این ۵۹ پروژه دریغ کنیم.

 

معاون رئیس جمهوری با اشاره به محدودیت منابع ناشی از تحریم های ظالمانه دشمن اذعان کرد: با این محدودیت منابع به گونه ای اولویت بندی و طرح ریزی کردیم که پروژه ها و برنامه ها تا پایان دولت به سرانجام برسد.

 

وی وظیفه سازمان برنامه و بودجه را رفع مشکلات مردم در عرصه های مختلف دانست و تاکید کرد: در این شرایط که دشمن  تلاش برای زمین گیر گردن ما با محاصره اقتصادی دارد باید به گونه ای عمل کنیم که پروژه های اولویت دار تحویل مردم داده شود.

 

نوبخت با اشاره به بازدید میدانی از طرح های مهم استان اعلام کرد: همه این طرح ها باید تا پایان اردیبهشت تحویل داده شود.


وی ابراز امیدواری کرد؛ نیمه نخست سال آینده با قطار به بندر کاسپین در انزلی رفته و دریای خزر را به خلیج فارس مرتبط کنیم.

کد خبر 1025808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha