هزینه اداره روزانه شهر در سال جاری ۱۱ میلیارد تومان است

حیدری گفت: اکنون هزینه روزانه اداره شهر از ۳ میلیارد تومان سال ۹۶ به ۱۱ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است؛ سرانه جاری هر شهروند هم در ابتدای فعالیت شورای پنجم ۳۰۰ هزارتومان بوده که درحال حاضر به ۱.۲ میلیون‌ تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز(۲۱ بهمن) در نشست با ائمه جماعات شهرداری مشهد ضمن گرامیداشت یوم الله دهه فجر گفت: ائمه جماعات ارتباط و تعامل سازنده‌ای با بدنه نیروی انسانی شهرداری دارند و ارتباط صرفا به اقامه نماز محدود نمی‌شود، بلکه این تعامل و هم‌صحبتی می‌تواند زمینه انتقال ارزش های اسلامی و دینی را هم فراهم کند.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه درونی کردن ارزش‌ها و اخلاق نیکو شرط موفقیت در تربیت اسلامی است، اظهارکرد: جامعه‌ای موفق خواهد بود که ارزش‌های اجتماعی را درونی کند؛ در چنین شرایطی است که هزینه کمتری نیز به حاکمیت تحمیل می‌شود.

 

وی اضافه کرد: اگر ارزش‌های جامعه را درونی نکنیم، ناچار به تقویت نیروی انتظامی، افزایش دادگاه‌ها و زندان‌ها هستیم. حیدری به نقش تاثیرگذار ائمه جماعات در بدنه شهرداری اشاره و تصریح کرد: امامان جماعت می توانند در فضای نماز و ضمن گفتگو با کارکنان، حقوق مردم و تکالیف آنها نسبت به شهروندان را متذکر شوند.

 

حیدری ادامه داد: معتقدیم هرچه پاسخگویی به مردم بهتر شود، رضایتمندی عمومی نیز افزایش می‌یابد و به تبع، امید شهروندان به کشور و نظام نیز تقویت خواهد شد. وی افزود: اکنون قدمت نهاد شهرداری در شهر مشهد به ۱۰۰ سال می رسد و ما امروز در این شهر، میراث‌دار یک قرن مشکلات و گرفتاری‌ها هستیم که طبیعتا در عرض ۴ و ۵ سال هم اصلاح نمی‌شود.

 

رئیس شورای شهر مشهد به مشکلات حاشیه شهر مشهد اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از ۴ دهه از شکل‌گیری حاشیه شهر مشهد می گذرد و متاسفانه نظام شهرسازی و متولیان طراحی‌های شهری ما سال‌ها به نیاز مردم توجه نکرده‌اند که امروز وضعیت حاشیه شهر اینگونه است.

 

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها از سال ۷۸ به بعد، به تنهایی متولی درآمد و هزینه در شهرها هستند و اعتبارات دولتی، جز در مواردی معدود و مشخص که مصوب مجلس شورای اسلامی است، شامل حال آنها نمی‌شود، اظهارکرد: از سوی دیگر، به دلیل بی‌پولی تحت هیچ شرایطی نمی‌توان خدمات شهرداری را تعطیل کرد.

 

حیدری گفت: اکنون هزینه روزانه اداره شهر از ۳ میلیارد تومان سال ۹۶ به ۱۱ میلیاردتومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است؛ سرانه جاری هر شهروند هم در ابتدای فعالیت شورای پنجم ۳۰۰ هزارتومان بوده که درحال حاضر به ۱.۲ میلیون‌ تومان افزایش یافته است همچنین سرانه هزینه عمرانی هر شهروند مشهدی هم در سال ۹۶ حدود ۶۰۰ هزارتومان بوده که امسال به ۳ میلیون تومان رسیده است.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود پیوسته سعی داشته با تمام توان شهر را اداره کند، تصریح کرد : براساس همین رویکرد، طی ۳ سال اخیر، ۲۷ هزار میلیاردتومان منابع برای شهر فراهم کرده‌ایم و طی چندروز آینده عملیات حفاری خط ۴ قطارشهری هم از خواجه‌ربیع آغاز خواهد شد.

 

وی به رویکرد توسعه متوازن و عدالت‌محور شورای شهر و مدیریت شهری در این دوره، اشاره و خاطرنشان کرد: مجموع درآمد شهرداری از مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد ۵۰۰ میلیاردتومان بوده ولی شهرداری ۲۵۰۰ میلیاردتومان در این نقاط هزینه کرده و طی سه سال گذشته بیش از ۷۰ بوستان در مناطق کم برخوردار احداث شده است.

 

حیدری با اشاره به اینکه همه این خدمات متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و نه شخص و جریان خاصی گفت: از ابتدای فعالیت شورای پنجم در سایه تعامل و همراهی و هم‌افزایی بین‌بخشی برای عمران و آبادانی شهر مشهد تلاش کرده‌ایم چرا که در این شهر به اندازه کافی واگرایی اجتماعی و سیاسی داریم و نباید بیش از پیش به آن دامن زده شود

کد خبر 1025824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha