۱۸۰ گیلانی در آزادسازی نبل والزهرا حضور داشتند

پرشکوهی با بیان اینکه حضرت امام(ره) به ما هشدار داده بودند که مبارزه با نظام سلطه همیشگی است گفت: در آزادسازی نبل والزهرا ۱۸۰ گیلانی حضور داشتند.

«علی پرشکوهی» در حاشیه آیین رونمایی کتاب «رد پای مه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه این کتاب روزنوشت خاطرات راوی از روزهای سخت مدافعان حرم در جنگ سوریه است اظهار کرد: این کتاب در سال جاری به همت حوزه هنری گیلان و توسط انتشارات سوره مهر در سطح ملی به عنوان نخستین کتاب خاطره‌نگاری رزمندگان گیلانی از جنگ سوریه منتشر شده است.

 


راوی کتاب رد پای مه با اشاره به اینکه نگارش این کتاب را میرعمادالدین فیاضی بر عهده داشت، گفت: وقتی سال ۶۷ به پایان رسید خیلی ها فکر کردند دیگر جنگ ما با استعمار به پایان رسیده و باید به فکر راحتی بعد از جنگ بود البته در همان زمان حضرت امام مجدداً راه را نشان دادند و هشدار دادند که مبارزه با نظام سلطه همیشگی است.



وی با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود به هر وسیله ای که می توانست، از تغییر دولت های اسلامی گرفته تا فتنه‌گری در خارج و داخل ایران اقدام کرد ادامه داد: دشمن حتی با پرورش انسان هایی که خمیر مایه حیوانی داشتند کار را شروع کرد تا رسید به پیدایش وهابیت، القاعده و داعش و این تفکر را برای مبارزه با اسلام ناب محمدی در پیش گرفت.



پرشکوهی تصریح کرد: دشمن در کشورهای منطقه و به خصوص سوریه این غده های سرطانی را با تفکر اینکه بتواند با تخریب حرمین شریف اهل بیت از گرایش مردم به اسلام جلوگیری کند، شیوع داد.



وی اذعان کرد: اگر رهبری به موقع حضرت آقا نبود و جلویشان ثابت قدم نمی ایستاد معلوم نبود در سوریه کار به کجا می رسد.



پرشکوهی گفت: در لبیک به رهبری بسیجیان مخلص در لباس سپاه، مومن و متعهد به ولایت به موقع لبیک گفتند و محکم ایستادند و جان را فدا کردند.



وی با اشاره به اینکه جنگ در سوریه به سال ۹۴ رسید و سپاه گیلان واحد رشت به این نتیجه رسید تا عده‌ای را به سوریه بفرستد، افزود: سپاه در همین سال با فراخوان نیروهای بسیجی زمان جنگ و نیروهای آماده گردان امام حسین(علیه السلام) و کادر متخصص خود، یک گردان آموزش‌دیده فعال را راهی سوریه کرد. 



پرشکوهی با اشاره به اینکه گروهی از بهترین های این یگان در محلی از قبل تعیین شده جهت آموزش های مخصوص و جنگ با چریک و زندگی در شرایط سخت و خاص آماده شدند، اضافه کرد: طبق گفته های مسئولین آنجا، ما اولین گروه ایرانی بودیم که این آموزش ها را طی می‌کرد.



وی ادامه داد: این آموزش ها چیزهایی به من یاد داد که در سال های جنگ با آنها برخورد نکرده بودم و فقط شنیده بودم.



پرشکوهی ابراز امیدواری کرد: تاکنون با توکل بر خدا و رهبری حضرت آقا و سربازان اسلام نگذاشته ایم این تحرکات در داخل مرز ما شکل بگیرد.

 



وی با اشاره به اینکه در آزادسازی نبل والزهرا ۱۸۰ گیلانی حضور داشتند اظهار کرد: به عنوان ترویج فرهنگ مقاومت باید اینگونه کتاب ها بیشتر منتشر و مورد حمایت دستگاه ها قرار بگیرد.



گفتنی است، پرشکوهی از رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس نیز است که برشی از خاطرات دفاع مقدس وی در این کتاب آمده است.


وی به عنوان بسیجی طی سه مرحله در سال های ۹۴ تا ۹۶ در کشور سوریه حضور داشت.

کد خبر 1025896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha