فجر ۴۲ / ایران اسلامی آماده خلق حماسه ای تازه و متفاوت

امسال شیوع بیماری کرونا باعث ایجاد محدودیت هایی در برگزاری مراسم یوم الله ۲۲ بهمن شد اما مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی سالروز پیروزی انقلاب را متناسب با پروتکل‌های بهداشتی و کرونایی به گونه‌ای متفاوت رقم می زنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امسال شیوع بیماری کرونا باعث ایجاد محدودیت هایی در برگزاری مراسم یوم الله ۲۲ بهمن شد اما مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی سالروز پیروزی انقلاب را متناسب با پروتکل‌های بهداشتی و کرونایی به گونه‌ای متفاوت رقم می زنند.

 

امسال برخلاف سال های گذشته که مردم در جشن پیروزی انقلاب با پای پیاده به میعادگاه عاشقی قدم می گذاشتند به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شکل و قالبی تازه و متفاوت دین خود را به نظام و انقلاب ادا می کنند و در دو جبهه موتوری و خودرویی با حضور در خیابانها و در قالب مجازی با آرمان های امام راحل پیمانی دوباره می بندند. در همین راستا دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای، ضمن دعوت از مردم برای حضور در جشن پیروزی انقلاب که در روز ۲۲ بهمن امسال به‌صورت مجازی و خودرویی برگزار می‌شود، بر لزوم حرکت همگان در مسیر بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد.

 

در ادامه بیانیه، ضمن دعوت از عموم مردم آزاده ایران برای حضور در جشن پیروزی انقلاب در روز ۲۲ بهمن که امسال به‌صورت مجازی و خودرویی برگزار می‌شود، یاد و خاطره شهدای گلگون کفن را گرامی داشته شده و ضمن تجدید بیعت با رهبر حکیم انقلاب؛ همگان به حرکت در مسیر بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی فرا خوانده شده اند.

 

بنابراین گزارش سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا نیز توصیه‌هایی به هموطنان برای شرکت در نخستین تجربه راهپیمایی ۲۲ بهمن با وسائل نقلیه، از هموطنان خواست؛ حتماً در مسیرهای اعلام شده تردد کنند.  مسیرها از طریق صدا وسیما و خبرگزاری ها اعلام شده؛ بنابر این، خودروها، موتورسیکلت‌ها و دوچرخه ها صرفاً از این مسیرها حرکت کنند.

 

وی ادامه داد: هنگام ورود به مسیرهای تعیین شده، ضروری است رانندگان وسائل نقلیه با رعایت نظم و انضباط ترافیکی و با آرامش کامل و همچنین رعایت حق تقدم و سایر قوانین راهنمایی و رانندگی در مسیرها حرکت کنند. همه مسیرهای تعییین شده تحت مدیریت ترافیکی پلیس راهور قرار دارد و تیم های گشتی و پیاده در فاصله یکصد متری در طول این مسیرها استقرار دارند.

 

معاون اجتماعی ناجا گفت: رانندگان وسائل نقلیه چنانچه در حال حرکت در مسیرهای راهپیمایی دچار تصادف شدند که البته باید با آرامش و سرعت پایین حرکت کنند، از وسیله نقلیه ای که دچار تصادف شده عکس گرفته و خودرو را به سمت راست راه پارک کرده تا همکاران و کارشناسان راهور برسند.

 

همچنین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز اعلام کرد: تاکسیرانان داوطلب پایتخت در جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حضوری فعال دارند.

 

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت این ایام روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و نیاز به رعایت مسائل بهداشتی، راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور نفرات برگزار نخواهد شد و به صورت رژه موتورسوار و خودروسوار به انجام می رسد.

 

در این اطلاعیه آمده است: تاکسیرانان داوطلب که شرایط حضور دارند، می توانند با خودروهای تاکسی خود در مسیرهای حرکت خودروسواران از میدان صادقیه- بزرگراه محمد علی جناح و میدان فتح- بزرگراه آیت الله سعیدی به سمت میدان آزادی به جمع مشتاقان بپیوندند تا در برگزاری این مراسم ملی سهیم شوند و همچنین عوامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران همزمان با راهپیمایی در آماده باش کامل و در ۱۰ محور مستقر هستند تا خدمات رسانی مناسبی به تاکسیرانان و در صورت نیاز دیگر خودروهای حاضر در مراسم انجام شود.

 

این گزارش می افزاید: نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از رایگان بودن خدمات این شرکت به شهروندان در روز ۲۲ بهمن خبر داد.

 

فرنوش نوبخت با اشاره به برگزار نشدن مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در پایتخت، افزود: این آیین امسال ‌به دلیل شیوع ویروس کرونا، با شرایط خاص و به صورت موتوری و خودرویی برگزار می شود.

 

به گفته وی، با توجه به تمهیدات انجام شده برای تسهیل تردد شهروندان و شرکت کنندگان در این برنامه از ابتدای صبح روز ۲۲ بهمن ماه تا پایان مراسم ایستگاه های خطوط هفت گانه مترو تهران و حومه رایگان خواهد بود.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه در این روز خدمات رسانی در خطوط هفت گانه مترو تهران و حومه افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: طبق روال سنوات گذشته و به منظور حفظ نظم و امنیت در روز ۲۲ بهمن در میدان آزادی، ایستگاه مترو میدان آزادی واقع در خط چهار مترو از ابتدای صبح تا پایان مراسم، تعطیل و مسافرگیری انجام نخواهد شد.

کد خبر 1025917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha