جمهوری اسلامی مسیر پیشرفت و تعالی را دنبال می کند

جلیلی با اشاره به اینکه ملت ما بیش از ۴۰ سال در این مسیر مقاومت کرد و افزایش قدرت ملت ایران و توانمندی ملت ایران روز به روز بیشتر شد، گفت:جمهوری اسلامی مسیر پیشرفت و تعالی را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سعید جلیلی» امروز(۲۲ بهمن) در سخنرانی سالروز ۲۲ بهمن که در حرم منور رضوی برگزار شد اظهار داشت: با اشاره به اینکه ملت ما بیش از ۴۰ سال در این مسیر مقاومت کرد، ادامه داد: در این مسیر باقدرت و صلابت و با بصیرت حرکت می‌کنیم، ملت ما نشان داده که در همه عرصه‌ها اگر دشمن با تمام توانش به میدان آمده او نیز به میدان آمده و برای یاری دین آماده و ایستاده است، کسانی که می‌گفتند ملت ایران نمی‌تواند جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلابش را ببیند امروز شاهد هستند ملت ما این جشن را می‌گیرد و آن‌ها دیگر در صحنه سیاست نیستند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این قدرت ملت ایران است که وقتی آن‌ها جسارتی کرده و عزیزی را می‌گیرند برای اولین ‌بار در ۷۰ سال گذشته کشوری که خود را ابرقدرت می‌داند در برابر گستاخی ‌اش ملت ایران می‌ ایستد و پایگاه نظامی‌اش را هدف خود قرار می‌دهد و با افتخار این را اعلام می‌کند و بعد می‌گوید این هنوز تازه یک سیلی است و پاسخ اصلی را بعدا خواهیم داد و این‌ها می‌فهمند با چه قدرتی روبه‌رو هستند.

 

وی ادامه داد: افزایش قدرت ملت ایران و توانمندی ملت ایران روز به روز بیشتر شد؛ امام بزرگوار ما در سال ۱۳۴۳ با مبارزه با کاپیتولاسیون شروع کرد و امروز در سال ۹۹ آن‌ها دعوای‌شان با ما سرقله‌ها است. از حداقل‌ها شروع کردیم و امروز به حداکثرها رسیدیم؛ روزی می‌گفتند به ایران سیم خاردار ندهیم و امروز سر موشک‌های بالستیک ما چانه می‌زنند و این قدرت و عظمت ملت ایران است.

 

جلیلی افزود: امروز باور ما تبدیل به تجربه جهانی شده و دشمنان ما بیان می‌کنند جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور در یک منطقه ناامن است؛ دشمن از فشار حداکثری و زور نتیجه نگرفت و فهمیده‌اند امکانی برای‌شان نیست؛ ابتدا گزینه نظامی را تحمیل کردند اما چرا دیگر سراغ این گزینه نمی‌آیند؟ زیرا می‌دانند کارآمدی ندارد و اینک سراغ گزینه فشار اقتصادی رفته‌اند اما بازهم می‌گویند این گزینه ناکارآمد بوده است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مقاومت فعال جواب داد؛ ملت ما مقاومت منفعل و از سر استیصال نداشت و نشان داد اگر یک پهپاد او بخواهد یک وجب وارد قلمرو ما شود سرنگون می‌شود؛ زمانی که در این منطقه دولت و کودتا تعیین می‌کردند به سر آمد زیرا ملت ما مقاومت فعال کرد، امروز اعتراف می‌کنند در بسیاری از عرصه‌های پیشرفت ایران جزء ۱۰ کشور دنیا است.

 

وی افزود: دشمن هر وقت در میدان و در عرصه فشار و زور شکست می‌خورد، رو به تزویر می‌آورد؛ اما ملت ما هوشیارانه این را فهمیده؛ مقاومت مردم ما هوشمندانه بوده است. جواب تزویر هوشمندی است؛ امروز موفقیت ما در سایه «مقاومت فعال هوشمندانه» است.

 

جلیلی تصریح کرد: با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مسیر پیشرفت و تعالی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: آنها از این ناراحت هستند که این الگو به جهان معرفی شود؛ جمهوری اسلامی منادی صنعت و فناوری و اقتصادی در مسیر خیر و نور است؛ امروز آنچه ملت ما انتظار دارد این است که تمام توانمندی‌ها باید در این مسیر باشد و حرکتی که در این مسیر باشد، انقلابی است و غیر آن ضدانقلابی و آمریکایی است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارکرد: اگر منابع مالی کشور برای رفع تبعیض به‌کار گرفته شود انقلابی است اما اگر در مسیر خدمت مستکبران باشد یک حرکت ضدانقلابی و غیرانقلابی است، اگر مناصب اجرایی و تقنینی کشور برای احقاقِ حق باشد در مسیر انقلاب است. پیشرفتی ارزشمند است که به‌خاطر منافع مردم و قاعده جامعه است و هرجا از این عدول شود، بیانگر نگاه آمریکایی است.

 

جلیلی ادامه داد: امروز دشمن تلاش دارد تا آنچه را نتوانسته با فشار حداکثری به‌دست آورد، درصدد است با کاهش حداقلی، امتیاز حداکثری بگیرد، در سه سال اخیر ۷۵۰ تحریم جدید اضافه شده و بیش از ۱۵۰۰ تحریم به ملت ایران تحمیل شده و برای این‌ها عناوین جدید گذاشته است.

کد خبر 1026013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha