اراده مردم بر سرنوشت کشور حاکم است/ ملت ایران تسلیم هیچ زوری نمی شود

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله با بیان اینکه اراده مردم بر سرنوشت کشور حاکم است، گفت: امروز ملت ایران به استقلال واقعی رسیده و تسلیم هیچ زوری نمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام «علی شیرازی» امروز چهارشنبه (22 بهمن) در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بجنورد گفت: ملت ایران 42 سال پای انقلاب و ارزش های اسلامی ایستاده و گام های بلندی را طی 40 سال اول برداشته و اکنون این دوسال اخیر روزهایی است که گام دوم انقلاب را آغاز کرده است.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله با بیان اینکه امروز اعلام می کنیم ملت ایران تا پای جان برای اعتلای کلمه اسلام در جهان ایستاده و به زودی پرچم استقلال ملت فلسطین را در بیت المقدس به اهتزاز درمی آورد، اظهارکرد: این ملت همانگونه که پرچم عزت امت اسلامی را در جهان به اهتزاز درمی آورد، پرچم استکبار جهانی را هم ساقط خواهد کرد.

وی در ادامه به تبیین اهداف انقلاب پرداخت و اعتلای دین و اسلام را اولین هدف خواند و گفت: امام راحل از سال 1340 خصوصا در سخنرانی 8 آبان سال 1343 اعلام کردند که اسلام در خطر است و این حرکت برای حفظ اسلام و دین شکل گرفته است.

حجت الاسلام شیرازی بیان کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، اسلام را وارد صحنه کرد و حکومت و زندگی مردم رنگ اسلام گرفت و امروز گرایش به اسلام در آمریکا و اروپا و منطقه رو به افزایش است و این مهم نشان می دهد اولین هدف محقق شده است.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله، شکستن طاغوت را دومین هدف انقلاب نام برد و گفت: امام راحل، طاغوت و حکومت پادشاهی را ساقط کرد و یک نظام اسلامی شکل داد و امروز هیچ اثری از خاندان پهلوی در کشور نیست.

وی از دشمنی با دشمنان اسلام و قرآن و کوتاه کردن دست ابرقدرت ها از کشور به عنوان سومین هدف انقلاب نام برد و گفت: مردم به تبعیت از شعار امام خمینی(ره) که «نه شرقی و نه غربی» بود، دست همه ابرقدرت ها را از کشور کوتاه کردند و حتی امروز برای برگشت به برجام شرط می گذارند و اجازه دخالت به هیچ کشوری را نمی دهند.

حجت الاسلام شیرازی، استقلال و آزادی را از دیگر اهداف انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: استقلال جزئی از آزادی است و به معنی رها شدن از سلطه آمریکا و عدم وابستگی به شرق و غرب و امروز ملت ایران روی پای خود ایستاده و هیچ زوری را نمی پذیرد و تسلیم نمی شود و با شرط شکستن تحریم ها، راجع به برجام تصمیم خواهد گرفت.

وی، با بیان اینکه آزادی برای بیان خواسته های ملت و در چارچوب قانون اساسی، از دیگر اهداف بوده است، گفت: امروز مردم به راحتی در خصوص شخصیت ها و مسئولان نظام نظر می دهند و حتی انتقاد می کنند و این نشان می دهد کشور به آزادی خود رسیده است.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله هدف دیگر انقلاب اسلامی را صدور انقلاب و بیدار کردن جوامع اسلامی نام برد و بیان کرد: امروز ملت های اسلامی همچون لبنان، عراق، سوریه و یمن، ملت ایران را الگو خود قرار داده اند و حتی در قلب اروپا و آمریکا، جوانان مفهوم انقلاب و صدای انقلاب را شنیده و از انقلاب درس می گیرند.

سمیرا نیستانی

 

 

 

کد خبر 1026077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha