انقلاب اسلامی منشأ تحولات در معادلات بین‌المللی نظام سلطه شد

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فردگفت: انقلاب اسلامی به علل گوناگون مرکز تحول عظیم در ایران اسلامی، منطقه و جهان اسلام و منشأ تحولات در معادلات بین‌المللی به‌خصوص معادلات نظام سلطه شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» در سخنرانی پایان راهپیمایی خودرویی مردم سمنان در یوم‌الله ۲۲ بهمن در مصلای این شهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران با الهام  گرفتن از مکتب عاشورا و از اندیشه‌های الهی و سیاسی امام حسین (ع) شکل گرفته است گفت: امام خمینی (ره) پیام آور ادبیات عاشورا بود.

 

امام جمعه موقت تهران مکتب و مبنای فکری و نظری را مهمترین ریشه انقلاب اسلامی و تکیه‌گاه فکری ملت ایران و اسلام عنوان کردوافزود:  قرآن و آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین(ع) زیر بنای حرکت ملت ایران در انقلاب اسلامی بود.

 

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با تکیه برمعارف حیات بخش و انسان ساز قرآن و عترت بدون تردید از اقتدار ویژه بهره‌مند  خواهند شد اظهارکرد: آموزه‌های قرآن و اسلام بر پیوند سعادت بشر در دنیا و آخرت با دو گوهر گرانبهای ایمان و عمل صالح تاکید دارد.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه هویت دینی ملت ایران بر کسی پوشیده نیست اظهارکرد: رویداد مهم انقلاب اسلامی نشان دهنده پیوند ملت ایران با آموزه‌های دین مبین اسلام است.

 

امام جمعه موقت تهران انقلاب اسلامی را محصول باور و اعتقادات دینی ملت ایران به اسلام دانست و افزود: این انقلاب الهی، پیروزی بزرگ و حادثه اقتدار آفرین، محصول ایمان، اعتقاد، باور ملت ایران و جوانان این کشور به اسلام، قرآن و مدرسه عاشورا و ایثار و شهادت است.

 

وی با اشاره به اینکه رهبری مدبرانه و مردم ولایتمدار از ارکان اصلی این انقلاب هستند اظهار کرد: در نگاه قرآن، رهبری جامعه اسلامی باید به دست پیامبران و ائمه اطهار (ع) باشد و در دوران غیبت امام زمان (عجب) این مسئولیت در دست فقیه عالم، عادل، شجاع و توانا قرارگرفته است.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد حضور مردم را ریشه سوم انقلاب  برشمردو افزود: نقش تعیین کننده و سرنوشت ساز مردم ایران در حماسه ۲۲ بهمن سال ۵۷، از ریشه‌ها و ارکان اقتدارآفرین اسلام الهام می‌گرفت.

 

امام جمعه موقت تهران  تصریح کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور ریشه در تصمیمات بدون تخصص و غیرعلمی مسئولان دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه وظیفه‌شناسی و رهبری صالح از ارکان این انقلاب است ادامه داد: باید این پشتوانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقویت شود تا بسیاری از مشکلات در جامعه امروز را رفع کنیم.

کد خبر 1026098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha