آئین اختتامیه جشنواره ورزشی شیران علوی برگزار شد 

شامگاه امشب ۲۲ بهمن در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، آئین اختتامیه جشنواره ورزشی شیران علوی با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت در سالن فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

 خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان؛ شامگاه امشب ۲۲ بهمن در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، آئین اختتامیه جشنواره ورزشی شیران علوی با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب، رئیس اداره ورزش و جوانان و رئیس هیئت دومیدانی شهرستان جیرفت و جمعی از ورزشکاران و ورزش دوستان در سالن فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.


«مجید خوبی زاده» در این آئین ضمن تشکر از امام جماعت و ارکان مسجد امام علی (ع) جیرفت، گفت: یکی از مساجد پویا و فعال سطح شهرستان جیرفت و جنوب کرمان، مسجد امام علی (ع) جیرفت است که تاکنون با ورود به حوزه های مختلف فعالیت های چشمگیری انجام داده است و ارتباط خود را خانواده ها حفظ کرده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) از کانون های شاخص جنوب کرمان است که سال گذشته جزء کانون های برتر کشوری حائز رتبه شد.


وی افزود: جشنواره ورزشی شیران علوی از ایده های این کانون فرهنگی هنری است که در ایام الله دهه فجر برگزار شده و امشب شاهد اختتامیه این جشنواره هستیم.


خوبی زاده ابراز کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در برگزاری این جشنواره، برقراری ارتباط کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) با خانواده ها است و این کانون فرهنگی هنری توانست به عنوان یک پل ارتباطی بین مسجد و والدین نقش ایفا کند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) این امکان را فراهم کرد که کودکان و نوجوانان بتوانند از طریق مجازی در رشته بازی در خانه شرکت کنند.


وی تاکید کرد: برای پویایی یک مسجد، امام جماعت و ارکان مسجد می توانند با برقراری ارتباط با مردم و خدمت به مجاورین مسجد، به این مهم دست یابند.


خوبی زاده با اشاره به نقش مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نشات گرفته از مسجد تراز اسلامی و همبستگی بین اقشار مختلف مردم با امام امت است چرا که مسجد تراز اسلامی از امام جماعت خوب بهره مند بوده و فعالیت های مطلوبی انجام داده و مردم در آن حضور می یابند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار کرد: فعالیت در مساجد به واسطه امام جماعت خوب و مکانت مسجد شکل می گیرد و مسجدی که در راستای تراز اسلامی فعالیت کند قطعا موفق تر عمل می کند.


وی به نقش کانون های مساجد در ترویج فعالیت های فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد نهادی است که می تواند به ترویج هنر در مساجد کمک کرده و هنرمندانی متعهد تربیت کند همچنین می تواند در حوزه فعالیت های ورزشی ورود پیدا کرده و ورزشکارانی متعهد پرورش داده و به جامعه معرفی کند.

خوبی زاده عنوان کرد: هنرمند و ورزشکار متعهد می توانند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ اسلامی داشته باشند.

 

 

برگزاری جشنواره های ورزشی از دل مساجد گام بزرگی در رونق ورزش 

 

 

«مهدی ارم بین» در آئین اختتامیه جشنواره ورزشی شیران علوی ضمن تبریک دهه فجر، گفت: ورزش شهرستان جیرفت، جامعه هدف بزرگی را تحت پوشش دارد و بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر را شامل می شود.


سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت افزود: این جامعه ورزشی مشتمل بر ۳۵ هیئت ورزشی، ۱۶۰ باشگاه ورزشی و ۲۵۰ مربی است.


وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره های ورزشی از دل مساجد، گام بزرگی در رونق بخشیدن به ورزش و همچنین ترویج مکتب دینی ما را در حوزه ورزش است و برگزاری این جشنواره ها موجب می شود تا نوجوان و جوان ما از مساجد به سمت ورزش روی آورند.


ارم بین ضمن تشکر از ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) در برپایی جشنواره ورزشی شیران علوی، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری امام علی (ع) با برپایی این جشنواره ورزشی نشان داد که کانون های فرهنگی مساجد جنوب کرمان ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج ورزش در سطح جامعه هستند.


سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت با اشاره به تعامل خوب کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) با اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت در برپایی این جشنواره ورزشی، عنوان کرد: اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت مصمم تر شد تا از طریق تعامل با ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان از ظرفیت بچه های مسجدی کانون در ترویج فرهنگ ورزش در سطح جامعه استفاده کند.

 

 

حمایت امام جماعت و هیئت امنای مسجد رمز پویایی کانون امام علی (ع)
 

 

«یونس میجانی» در آئین اختتامیه این جشنواره ورزشی شیران ضمن تبریک دهه فجر، گفت: جا دارد از  ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان به دلیل حمایت های مادی و اداره ورزش و جوانان و همچنین هیئت دو میدانی شهرستان جیرفت که با کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) تعامل خوبی داشته و از ما حمایت کردند، تشکر کنم.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت افزود: بسیار خرسندم که خداوند به ما توفیق داد تا بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ ورزش در سطح جامعه گام برداریم و ان شاءالله این حرکت ورزشی همچنان ادامه می یابد.


وی بیان کرد: رمز پویایی کانون فرهنگی هنری امام علی (ع)، حمایت همه جانبه، همراهی و همکاری و نیز تشویق و ترغیب امام جماعت و هیئت امنای مسجد امام علی (ع) به فعالیت در عرصه های مختلف است که لازم است در همین جا از آنها تشکر کنم.


میجانی در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم روزی فرا رسد که شاهد حضور چشمگیر ورزشکاران مسجدی جنوب کرمان در عرصه های مختلف ورزشی باشیم.



شایان ذکر است؛ در مراسم اختتامیه جشنواره ورزشی شیران علوی از ۳ تیم برتر در رشته فوتسال، ۳ نفر از آقایان برگزیده در رشته دو میدانی، ۴ نفر از بانوان برگزیده در رشته دو میدانی، ۳ نفر از بانوان در رشته دارت و ۲۴ نفر از کودکان شرکت کننده در رشته بازی در خانه تجلیل شد.

کد خبر 1026176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha