گفتمان انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر امسال تقویت شده بود

مروارید با بیان اینکه خوشحال هستم که لیست کامل فیلمهای جشنواره فجر را در تمامی سینماهای مشهد اکران کردیم و سینمای آفریقا هم به طور خاص میزبان اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر بود، گفت: گفتمان انقلاب در جشنواره فیلم فجر امسال تقویت شده بود.

«جعفر مروارید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان اینکه خوشحال هستم که لیست کامل فیلمهای جشنواره فجر را در تمامی سینماهای مشهد اکران کردیم و سینمای آفریقا هم به طور خاص میزبان اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر بود، گفت: با اینکه در ابتدای جشنواره گمان می رفت فیلمهای قوی ای نباشد اما دیدیم که فیلمهای قوی و خوش ساختی داشتیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهارکرد:در این دوره مشکلات کرونا وجود داشت اما همت گردانندگان جشنواره و فیلمسازان نتوانست تاثیری بگذارد و اراده قوی ای که در فضای هنری و سینمایی وجود داشت علی رغم همه مشکلات حاصل اراده قوی این فیلمهای اکران شده در جشنواره فجر امسال است.

 

وی ادامه داد:فیلمها با مضمون گفتمان های اجتماعی، نقدهای فرهنگی، طنز و ترسناک کمدی بود و یک ویژگی دیگر هم وجود فیلمهای تک تیرانداز و یدو که به گفتمان دفاع مقدس می پردازد، فیلم منصور هم فیلمی بسیار زیبا و خوش ساخت بود که زندگی شهید ستاری را روایت می کند و این هم جزء ویژگیهای جشنواره بود که گفتمان انقلاب تقویت شد.

 

مروارید با اشاره به اینکه جشنواره امسال جشنواره سینمای همراه با سلامت بود، افزود: تاکید ما این بود که با کمک مدیران سینمایی، مردم، اصحاب رسانه و نظارت معاونت هنری تمامی پروتکل های بهداشتی اجرا بشود، فروش گیشه نداشتیم، زدن ماسک در طول اکران فیلم الزامی بود و در ورود به سینماها هم افراد تب سنجی و ضد عفونی می شدند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه سینماها با ظرفیت یک سوم پذیرای علاقمندان به فیلم ها بودند و هر جایی نیاز بود تذکرات لازم داده شد، گفت: حضور کارگردان های مشهور و جوان با فیلم های خوش ساخت سالن های سینما را پر کرده بود به طوریکه در اکران ها ساعت ۱۸ صندلی خالی در سینماها وجود نداشت.

 

وی بیان کرد:امیدوارم حضور مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی نوید این را بدهد که الگویی باشد از شرکت همراه با سلامت مردم در سینماها و بشود این را برای سایر رویدادهای فرهنگی که در کشور و استان اجرا خواهد شد، تداوم داد.

کد خبر 1026187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha