امروز باید حساسیت کارگزاران نظام در حوزه فرهنگ در بالاترین سطح قرار گیرد / حوزه فرهنگ مظلوم است

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ و تلاش دشمنان برای ضربه به آن گفت: امروز باید حساسیت کارگزاران نظام در حوزه فرهنگ در بالاترین سطح قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری» صبح امروز در مراسم گردهمایی هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان های استان یزد گفت: انقلاب اسلامی 42 سالگی را با سربلندی و موفق در کارنامه عمومی و کلان خود پشت سر گذاشته و انشاالله با همت همه مومنین و انقلابیون روزهای خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

 

وی افزود: چالش اصلی ما در مسیر پیش رو، چالش فرهنگی است که این موضوع مکررا مطرح شده اما برخی از موضوعات که جنبه ملموس تری در زیست عمومی جامعه دارد به صورت طبیعی، تقدم زمانی پیدا می کند و ذهنیت را به خود درگیر می کند که نمونه آن اقتصاد و معیشت مردم است و در این زمینه کارگزاران نظام باید به بخشی که تقدم ذاتی دارد توجه ویژه ای داشته باشند.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: اگر ما از این بخش غافل شویم موضوعات ملموس مانند اقتصادی تمام ذهنیت، فرصت ها و منابع ما را به خود اختصاص می دهد و آسیب های اساسی به مسائل زیربنایی ما می خورد.

 

حجت الاسلام علی اکبری ادامه داد: حوزه فرهنگ مظلوم است و مورد کم توجهی قرار می گیرد که راه خروج از این مظلومیت این است که دستگاه کارگزاری ما با استفاده از همه ظرفیت خود حوزه فرهنگ را به صورت جدی و پررنگ در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی گفت: امروز باید حساسیت کارگزاران نظام در حوزه فرهنگ در بالاترین سطح وجود داشته باشد و اولویت و دغدغه اول قرار گیرد.

 

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: وقتی کامیاب خواهیم بود که نگاه ما به اقتصاد، سیاست و امنیت، فرهنگی باشد و از منظر فرهنگ به تمامی عرصه ها توجه کنیم.

 

حجت الاسلام علی اکبری گفت: در این میان دشمن و رقیب ما کاملا ناظر به حوزه فرهنگ است و در این حوزه درگیری خود را با ما ساماندهی کرده و چالشه های اصلی ما با استکبار جهانی در بستر فرهنگ است.

 

وی افزود: در این شرایط به بیداری فرهنگ در سطح کارگزاری نیازمندیم.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: ما از نظر مبنا دارای استوارترین و از جهتی پیش رو ترین نظریه ها در عرصه فرهنگی هستیم زیرا متصل به مبانی رحمانی هستیم که باید به خوبی آنها را شناخته و استفاده کنیم.

 

وی گفت: ما باید اصول و قواعد اسلامی را شناخته و التزام داشته باشیم و کاملا در میدان تصمیم گیری و اقدامات این مسائل را مد نظر داشته باشیم.

 

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: قطعا باید تمامی تصمیم گیری های ما در حوزه فرهنگ که موثر در ایجاد شیارهای فرهنگی است هماهنگی تام با قواعد دینی و شریعت الهی داشته باشد.

 

حجت الاسلام علی اکبری گفت: مدیر و کارگزار باید ضرورت اعمال مدیریت فرهنگی خود را باور کرده باشد و قبول داشته باشد که می تواند در عرصه فرهنگ تاثیرگذار باشد.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد:  ما در جایگاه کارگزاری باید همزمان، هم به صیانت فرهنگی خود توجه کرده و در کنار آن نیز به تعالی فرهنگی  توجه کنیم.

 

وی با اشاره به فرهنگ قنائت مردم یزد افزود: یکی از عقبه های خطرناک که پیش روی جامعه ما است و متاسفانه ضربه های اساسی خوردیم آنجایی است که دقیقا مساله قناعت را مورد هدف قرار داده و هرکجا عقب نشینی کرده ایم ضربه های اساسی خورده ایم.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان یزد باید پاسخ دهد که برای مهندسی فرهنگی استان خود چه نقشه ای دارد و اگر دارد، موفق خواهد بود و اگر ندارد باید این نقشه را تهیه کرده و بر اساس نگاه آینده شناسانه گام بردارد.

 

وی گفت: سند جامع مهندسی فرهنگی استان امری اساسی است که نقشه مبنا در کشور تهیه شده و برش یزدی آن را می توان از آن تهیه کرد .

کد خبر 1026284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha