کاهش اقامت در مراکز اقامتی استان از ابتدای سال جاری تاکنون

جلیل جباری گفت: در راستای شیوع کرونا و ایجاد محدودیت ها برای سفر از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۹۵ درصدی اقامت در مراکز اقامتی استان بودیم.

«جلیل جباری» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: با شیوع کرونا و محدودیت های مسافرت های مردم در راستای پیشگیری از شیوع کرونا باعث شد که در روزهای آغازین سال و همچنین تعطیلات تابستانی تقریباً هیچ مسافری نداشته باشیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: در ۱۰ ماه امسال مجموع اقامت در استان ۹۵ هزار و ۴۱۰ نفر است که این آمار در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر بود.


وی اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش ۷۵ درصدی بازدید از موزه ها بودیم که این مهم کاهش درآمدها در این حوزه را بدنبال داشت.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال به حوزه گردشگری به میراث فرهنگی و صنایع دستی خسارت وارد شده است.

 

جباری با بیان اینکه سال گذشته یک سال بسیار پربار از نظر برنامه های توسعه گردشگری در آذربایجان غربی به شمار می رود، تصریح کرد: امسال در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده در حوزه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی، ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی پرداخت شده است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: واحدهایی که برای دریافت تسهیلات بسته سوم کرونایی ثبت نام کردند تا پایان بهمن فرصت دارند تا از این تسهیلات استفاده کنند.

کد خبر 1026332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha