متاسفانه در خصوص برخی مسائل فرهنگی از جمله مهاجرت، شاهد بی توجهی فرهنگ عمومی کشور هستیم

طالبی با اشاره به اهمیت توجه شورای فرهنگ عمومی کشور و نهادهای متولی به مباحثی نظیر مهارت گفت: متاسفانه در خصوص برخی مسائل فرهنگی از جمله مهاجرت، شاهد بی توجهی فرهنگ عمومی کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمدعلی طالبی» صبح امروز در مراسم گردهمایی هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان های استان یزد گفت: ما در شورای فرهنگ عمومی استان یزد سعی کرده ایم تصمیم گیری های مهم استان را معطوف به این شورا کنیم و در تلاش هستیم تا کسست میان این شورا و تصمیم گیری های مهم استان را به حداقل برسانیم.

وی افزود: برخی از تصمیمات نیازمند طرح کلان و ملی است که نمونه آن در زمینه شهرسازی است که بحث شهرسازی برای ما مهم است که نیازمند تصمیمات ملی است تا در ضوابط شهرسازی ها و مصوبات ملی این اصول و سیاست ها مورد توجه قرار گیرد زیرا در این موارد دست استان بسته است و نمی تواند تصمیمات قطعی بگیرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: برخی از موضوعات تاثیرگذار در فرهنگ عمومی در کشور است که کمتر به آن توجه می شود که نمونه آن مهاجرت است.

وی بیان کرد: استان یزد سومین استان مهاجر پذیر است که شاهد تاثیرگذاری بر فرهنگ عمومی خود بوده اما متاسفانه در نهادهای متولی، سیاست گذاری و دانشگاه ها کمتر به آن پرداخته شده و همین موضوع باعث شده که برخی از شهرستان ها را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد.

کد خبر 1026333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha