سال ۱۴۰۰ باید سال تمرین با هم بودن و کار تشکیلاتی حول ترویج فرهنگ قرآنی و عترت باشد

آیت الله دژکام گفت: سال ۱۴۰۰ باید سال تمرین با هم بودن و کار تشکیلاتی برای کار جدی حول ترویج فرهنگ، علوم و فعالیت های قرآنی و عترت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه 23 بهمن) در نخستین جلسه شورای عالی قرآن و عترت استان فارس گفت: یکی از ایرادات جدی فعالیت های فرهنگی در کشور ما، فعالیت های جزیره‌ ای، پراکنده، غیر منسجم و بعضا بدون بازدهی مناسب است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه فعالیت های قرآنی نیز به همین آسیب دچار شده است، افزود: شورای عالی قرآن و عترت استان فارس باید انسجام بخش و وحدت آفرین در فعالیت های قرآنی باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه از سوی دیگر،ما در این شورا باید هم به دنبال قرآن باشیم و هم عترت چراکه اگر تنها به یکی توجه کنیم، در حق دیگری ظلم کرده ایم، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ باید سال تمرین با هم بودن و کار تشکیلاتی برای کار جدی حول ترویج فرهنگ، علوم و فعالیت های قرآنی و عترت است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با تاکید بر اینکه در این شورا باید همه دستگاه های مسئول در زمینه قرآن و عترت پای کار بیایند و یکی شوند و در ادامه، تشکل های مردم‌ نهاد و شخصیت های قرآنی نیز به این حرکت بپیوندند، افزود: در اسفندماه ۹۹ باید برنامه ریزی جدی برای فعالیت های قرآن و عترت سال ۱۴۰۰ به سرانجام برسد تا ان ‌شاء الله در سال آتی، سطح فعالیت ها به حدی برسد که کتاب خدا و معجزه جاویدان و همیشه زنده پیامبر گرامی اسلام (ص) در استان ما از مهجوریت خارج شود.

وی افزود: همه ما در برابر قرآن و عترت و پیامبر گرامی اسلام (ص) مسئول هستیم و باید برای تعالی و ترویج صحیح این معارف در سطح جامعه، به شکل مطلوب تلاش کنیم.

کد خبر 1026369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha