همدلی و هم‌افزایی هنرمندان لازمه تعالی جایگاه آذربایجان است

ناظمی گفت: همه‌ی نهادهای فرهنگی و هنری در زیر چتر انقلاب اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و با همدلی و هم‌افزایی و حرکتی منسجم می‌توانیم خیزشی بلند در این عرصه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ‌«سیدقاسم ناظمی» امروز در دیدار روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری بسیج هنرمندان استان، با اشاره به جایگاه ویژه‌ی آذربایجان و تبریز در عرصه‌ی فرهنگ و هنر ایران، اظهار داشت: این دیار همواره از ارکان و قطب‌های رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری در طول تاریخ بوده، اما نباید تنها به این پیشینه‌ی غنی تکیه کرده و از تربیت هنرمندان و تولید آثار فرهنگی و هنری  فاخر غافل باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: ما در حال حاضر با پیشنه‌ی فرهنگی و هنری غنی و گرانسنگ آذربایجان فاصله داریم و تکیه به این پیشینه به حجابی برای ایجاد تغییر و تحول در این عرصه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: باید با تحرک آفرینی در عرصه‌ی فرهنگ و هنر استان و تقویت داشته‌ها و تربیت نسلی از هنرمندان  فرهیخته، ‌آذربایجان و تبریز را به جایگاه اصلی خود در هنر و فرهنگ برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری، بر لزوم اصل بودن فرهنگ در تمامی فعالیتهای تاکید کرد و خواستار پرهیز از موازی کاری و همچنین جزیره‌ای عمل کردن در فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط نهادهای متولی این امر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: همه‌ی نهادهای فرهنگی و هنری در زیر چتر انقلاب اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و با همدلی و هم‌افزایی و حرکتی منسجم می‌توانیم خیزشی بلند در این عرصه داشته باشیم.

ناظمی تصریح کرد: هنر و فرهنگ باید از درون خود خیزش و رویش داشته باشد، در غیر اینصورت حمایت های دولت اکتفا نمی کند.

کد خبر 1026376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha